Av:

Dennis Eliszewski

Datum:

2011-03-25, kl 07:52

Fakturor...

Hej, har ett företag som sysslar med hantverk. i november 2010 fick jag ett erbjudande av en medlarföretag om att prova på en tjänst gratis. Detta skulle vara helt gratis om jag sa upp abbonemangen inom 14 dagar igen.  Jag missade dock att säga upp det i tid och sa upp det efter 16 dagar. Jag skickade flera mail o bad om en bekräftelse på att mina mail kommit fram men ej fått svar. Har även ringt men det är i stortsett omöjligt att komma fram.   I januari 2011 fick jag en faktura från dom. Där står det att det är 12 månaders bindningstid på tjänsten INGET JAG FICK INFORMATION OM FRÅN BÖRJAN. Den fakturan skickade dom via Klarna o jag bestred den direkt hos dom. Har haft kontakt med Klarna ett par gånger för att se hur det gick i ärendet. Men eftersom Klarna inte får tag på deras kund så ligger fakturan fryst.  Men igår så fick jag en ny faktura men denna gång direkt från medlarföretaget.  Så min fråga är hur ska jag göra med den? Det går inte att få tag på dom på nått sett?  Ska tillägga att jag har haft telfon kontakt 2 ggr med dom men då efter att ha suttit i telefonkö 2½ timma per gång. Men när jag väl pratat med dom så har jag förklarat tydligt för dom varför jag ringer o dom ska skicka vidare det dirkt till deras ekonomiavdelning säger dom. Har frågat efter nummer eller att få bli kopplad dit men dom har inga telefoner får jag som svar.  Kan/ska man stämma eller anmäla dom eller nått?   Har lite panik, vill absolut inte hamna hos kronofogden då jag har enskild firma. Och tror inte medlartjänsten vet vad bestriden faktura innebär.MVH Dennis

Utloggad

Var vänlig och logga in på ditt konto för att ta del av vår expertpanels svar.