Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Kan inte bestäma mig - min hjärna är alldeles för kreativ

Inlägg 1 av 3

2010-04-19, kl 20:18

username

Dan
Johansson

Kan inte bestäma mig - min hjärna är alldeles för kreativ

Hej forumet!

Jag har ett problem. Jag vet att jag i framtiden, säg de närmsta åren vill kunna försörja mig på ett eget företag.

Då ska jag kanske berätta om mig själv. Jag är 23-24 år ung, älskar språk, resor, upplevelser. Är även hyfsat bra med hemsidor och datorer (ingen expert och vill inte heller koda webbdesigner livet ut, men mer än bra kunskaper). Släktforskar lite på fritiden i perioder, gillar att fotografera, ett intresse för god mat och gott vin. Konst, historia, musik osv. är väl andra intressen. Talar svenska, engelska, norska, spanska. Tyska och franska ska repeteras. Har utbildning i fristående kurser i språk och en yrkesutbildning i Internationell handel, som var riktigt dålig, men gjorde att jag fick komma ut och se världen på stipendium samt bestämma mig för att bli egenföretagare.

Till mitt problem:

- Idé att satsa på. Just nu maler det kanske hundra idéer i min stora hjärna. Förmodligen är några bra och några jättedåliga. Någon kanske passar mig direkt. Någon märker jag säkert är fel direkt. Jag har funderat på att sätta upp alkoholdistribution utomlands för att sälja till Sverige, importera tedrycker från Sydamerika, sätta upp en resebyrå nischat på ett visst område osv.

Nu blev detta längre än förväntat, och mest antaganden istället för frågeställningar. Så min frågeställning är, vad ska jag göra, och satsa fullt ut på som kan ligga inom mina intresseramar? Vad tror ni helt enkelt skulle passa mig som handen i handsken, men ändå inte kräva alldeles för stort startkapital? Låna pengar är ju ingen hit..

Vänliga hälsningar,
Dan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2010-04-25, kl 22:19

username

Borttagen
medlem

Hej Dan,

att pyssla med flera skilda idéer direkt är generellt inte att rekommendera, men jag gillar din profil med ett stort moln av idéer. Jag är lite likadan. Du får gärna höra av dig om du vill bolla tankar och idéer närmare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-01-26, kl 19:45

jespercoorell

jespercoorell

Maila mig, jag har en ide som jag tror du vill hoppa på :)
Hör av dig om du är intresserad.

Med vänliga hälsningar
Jesper Corell

Inläggets betyg
Svara Svara med citat