Inlägg 1 av
8
2010-06-01, kl 16:08
Borttagen
medlem
Respons på min affärsidé
Hejsan
Skulle vilja ha respons på min affärsidé.
Det hela går ut på att ha en webbsida som är till för företag som är kunder hos "större" företag, så som Eniro, Telenor, Telia, Ericsson etc. Där de mindre företagen har tillgång till de stora koncernernas Avtalsvillkor. Enligt min ide fungerar det så som att alla företags kontakt personer kan registrera sig på webbsidan, under registreringen får de välja in vilka företag de har avtal med. När det är klart med registreringen får de ett mail tillbaka att registreringen är godkänd tillsammans med en länk tillbaka till webbsidan. När "min" kund kommer in till sin unika sida så har de deras avtalsvillkor samlade på ett enda ställe. Sen hur jag skall få inkomst via detta projekt då har jag olika idéer om.
1. Att få det via att registrering kostar beroende på om det är enskild firma, HB, AB etc.
2. Genom hänvisning till olika länkar i mail, kundens "unika" webbsida, banners etc.
Så vad tycker ni om min idé?
Tacksam för all feedback!
MvH Johan von Schlanbusch
En bra chef är inte bra på att bestämma, utan bra på att kommunicera och vägleda. / Johan von Schlanbusch
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
8
2010-06-01, kl 16:38
Borttagen
medlem
Tjena!
Tack för feedbacken. Alltid kul.
Jo jag förstod att ni skulle reagera på det. I och med att jag har erfarenheter från kundservice både från telenor etc så kan det bli ca 10-20 samtal per dag/per kundtjänstmedarbetare där kunderna inte vet vad de har för avtalsvillkor. Så tänk att få slippa att sitta i långa telefonköer och förlorar inkomst pga det. Är ju inte så roligt för företagarna.
Kanske är så ang punkt 2 på inkomster. Därför känns det mest logiskt för en avgift per registrering. Som det känns så tror jag att en liten summa kan rädda många företag från att missta jobb genom att de sitter i telefonkö.
Tack!=)
En bra chef är inte bra på att bestämma, utan bra på att kommunicera och vägleda. / Johan von Schlanbusch
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
8
2010-06-01, kl 16:39
Borttagen
medlem
Glömde skriva att avgiften avser per år och inte en engångsumma eller månads etc.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
8
2010-06-02, kl 10:26
Borttagen
medlem
Jag håller just nu på med en behovsanalys via epost. Samt en budget. Vi får hoppas på att det blir lönsamt. Annars är det ju ingen idé. =)
Tack detsamma! :)
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat