Inlägg 1 av
5
2011-10-22, kl 19:50
Archangel
SpelStudio - Företagsform
Tjenixen, ännu en företagsforms fråga.
Nu är det att jag har bestämt mig för att starta upp en studio till vårkanten här, självklart kan jag inte göra detta själv men tänkte mig köra en EF fram tills att man "hittat" pengar för att omforma till AB.
Tanken är att "hyra" in dom tjänster jag behöver från folk fram tills dess att det blir ett AB med investerare, först då har jag tänkt anställa personerna jag jobbar med.
Någon som har något att tillägga? är jag helt ute och cyklar eller?
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
5
2011-10-27, kl 00:09
Archangel
Jo det är ju det där med investerare, just nu jobbar vi för att färdigställa vår GDD samt NDA, jobbar även för att få fram lite koncept så man har något att visa upp.
Ingen jobbar gratis så det går sakta med säkert:)
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
5
2011-10-27, kl 06:45
Snider
Vad gäller NDA så kan jag rekommendera att du själv går igenom de stora tillverkarna, vad de har satt upp och vilka riktlinjer de har. Oftast så följer en del utav deras NDA i de dokument som följer innan man skall börja spela spelet, ta en titt på Blizzards i förhållande till Sony Entertainment, eller kanske slå en blick på Overkill ( svenskt företag ).
GDDn borde du haft klart innan startande utav företag. Ditt koncept, din struktur. Din idé framför allt.
Hör gärna av dig, vi är två killar med sammanlagt 40 år utav erfarenhet.
Vi tar gärna en titt och hjälper.
Detta kan ske gratis och med en signatur i form utav tystnadsplikt.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 5 av
5
2011-10-27, kl 07:51
Archangel
Mm har gjort det en del men bara lyckats hitta NDAs som vänder sig mot betatestare.
GDDn kan väl vara färdig men det är något jag filar på helatiden, känner aldrig att den blir färdig eftersom det är ett levande dokument.
Koncept, och idé är på plats, värre med strukturen:)
Tänkte försöka få igång detta, se om man kan hitta någon vettig koncept artist som kan sätta färg på ens idé sen kanske rent av söka hos Nordic Game Fund, slänga upp ett projekt på kickstarter.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat