Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affärsängel Sökes

Inlägg 1 av 1

2012-02-08, kl 09:12

anettesskafferi

anettesskafferi

Affärsängel Sökes

Affärsängel Sökes
Mitt namn är Anette Stigsdotter och jag driver ett hantverkskokeri i Karlshamn, Blekinge.
I kokeriet förädlas frukt, bär och grönsaker i olika kombinationer och smaker. Vad som skiljer mig från andra företag är att ingen produktion sker maskinellt utan mina händer är med i hela processen. Min affärsidé är att värna hantverket av kvalitetsmässigt bra och smakfulla produkter. Mina produkter är av hög klass och de butiker som säljer mina varor är mycket positiva. (Vunnit tre medaljer i SM i Svenskt Mathantverk 2010 och 2011.)
Jag riktar mig inte till den ordinarie dagligvaruhandeln utan till de kunder som vill ha den lyxiga handgjorda maten som man endast hittar på utvalda ställen, en genuin känsla parad med lyxkänsla.

Idag säljer jag mina produkter till några utvalda butiker i södra Sverige, men mitt mål är att utöka detta nätverk av butiker i Sverige, men också att vända mig till en utländsk marknad med speciellt intresse för hantverksmat av hög kvalitet från Sverige.

Jag har nu fått möjlighet att åka med och visa upp mina produkter på världens största matmässa, Alimentaria, i Barcelona 25 till 29 mars 2012.
Denna mässa skulle kunna ge mig möjligheten att hitta en utländsk marknad, en möjlighet och erfarenhet som jag inte kan uppnå i Sverige. Detta skulle, i förlängningen, betyda att jag kan bygga upp en stabil marknad för framtiden, vilket borgar för ett stabilt företag med stor potential att växa även personalmässigt. Min insats på denna marknad kan också ses som marknadsföring för det svenska kvalitetshantverket, generellt, inom matsektorn.

För att jag ska kunna uppnå detta mål så söker jag idag personer/företag som kan tänka sig att bidra med erfarenhet inom ovanstående marknad samt även viss finansiering. Vid ekonomiskt stöd så är du som finansiär/sponsor fri att ställa krav och önskemål.

Vänligen
Anette Stigsdotter
www.anettesskafferi.se, [email protected]

Svara Svara med citat