Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Franchise

Klädes tillverkning

Inlägg 1 av 5

2011-02-14, kl 20:31

toste86

toste86

Inlägg: 3

Klädes tillverkning

Hej,
Jag har en affärsidé, som det finns goda möjligheter för!

Vi är två stycken som håller på att starta detta företaget . Jag har nu börjat söka efter lämpliga leverantörer.

Det jag undrar till er här är: Hur gör man om jag vill ha speciella önskemål på mönster på tygerna som klädesplagget ska tillverkas av. Ska man kontakta en tygtillverkare och be de skicka tygerna till klädestillverkarna eller sköter klädestillverkarna detta. hur funkar det?
Kan säga att tygerna jag vill ha är bland annat!
Röd-vit randigt
blå-vit randigt
grön-blå randigt
Rosa-mörkblått randigt         

Den förstnämnda färgen på varje rad ska vara tjockare än den andra.

skicka gärna förslag på leverantörer

Tack på förhand
Toste

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-07-21, kl 23:51

username

Daniel
Önefäldt

Inlägg: 6

Jag har varit på gång att dra igång något liknande själv och har sytt upp några prov kollosioner. Inget proffs på det här MEN. Nu vet jag inte vart ni hade tänkt beställa ifrån? Men jag antar att det är indien, asien?? Sydamerika etc. Det bästa är nog att säga till tillverkaren hur ni vill att plaggen ska se ut och hur tygerna ska se ut. Sen är det upp till dom att fixa eran beställning. Jag har ingen aning om eran bakgrund men tror att det är ganska svårt och kostsamt att själv välja ut tyger så här i uppstartsfasen. Något ni däremot måste göra och som kan kosta en slant om ni inte får tag i någon student eller besitter kunskaperna själva, det är att designa plaggen. Fabrikerna tar endast emot plaggen ritade i ett speciellt format. (data fil( som de sen kör in i datorn. Ta reda på hur det ska se ut och be någon hjälpa er designa storlekar och liknande. Sen är det bara att hitta någon lämplig fabrik och beställa.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-07-27, kl 12:37

AndreasJohansson

AndreasJohansson

Inlägg: 25

Hej,

Du kan ta kontakt med mig andreas(a)privus.se @ istället för (a) så kan vi diskutera vidare på detta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-12-06, kl 18:26

toste86

toste86

Inlägg: 3

Vart kan man hitta en sådan designer som kan rita upp mönstret i de olika storlekarna. Vi vet ganska exakt utseendet på klädesplagget.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2012-03-19, kl 23:52

shahin

shahin

Inlägg: 19

Hej!
Jag heter Shahin Akter och bor i Umeå, Sverige. Jag är en Kommun anställd och sidan om jobbar som företrädare för en kläd fabrik i Bangladesh. Företaget heter Spark Stitch Limited. Här kommer lite info om företaget.

SSL - Ett företag som tillverkar kvalité kläder och textil Vi började arbeta f.o.m 2006. Vi är entusiastiska att etablera ett omfattande affärsrelation med era goda organisation med vår förväntan, tjänster av hög kvalitet och leveranstid. Vi exporterar olika typer av Ytterkläder plagg samt underkläder, hemtextil och tyg i USA, Europa och Australien.

Ni kan hitta mer info på http://www.sparkstitchltd.com

Tveka inte att kontakta mig vid intresse.

Mina uppgifter är följande:

Shahin Akter
E post: [email protected]
Mob: +46 76 233 22 02
Adress: Gnejsvägen 13
907 40 , Umeå
Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat