Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hemleverans av matkasse LCHF

Inlägg 1 av 4

2012-03-12, kl 23:29

Daniel Skåne

Daniel Skåne

Hemleverans av matkasse LCHF

Då Lchf dieten har exploderat och att vi vill äta mer nyttigt och fler tränar ser jag en möjlighet i att skapa leveranser av ett mer nyttigare och hälsosammare alternativ än det som finns idag.

Gärna lite feedback på denna ide

MvH Daniel Nilsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-03-13, kl 07:02

vitorm

vitorm

Inte för att jag vill vara negativ. Men det finns redan LCHF-matkassar. En snabb googling fick upp massor av olika sidor: http://www.google.se/search?q=lchf+matkasse

Enbart erbjuda matkassar efter lchf verkar inte vara något unikt. Du måste nog komma på något ytterligare för att du ska kunna skilja dig från mängden. Det är bara mitt tips.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-03-13, kl 11:44

larsarenander

larsarenander

Jag fick ett presentkort på matkasse. Krångligt och dyrt kort sagt.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2012-04-05, kl 12:43

AnnaNordvall

AnnaNordvall

Det tycker jag är klockrent - har funderat på det ett tag. Man undrar ju varför de redan etablerade matkassarna inte inför ett LCHF-alternativ? Eller vad som för mig personligen varit mer intressant - LCHQ.

Det är ju dessvärre kolhydraterna som är det "billiga" i matkassen så det kan bero på att en lchf-matkasse blir för dyr? Det är ju dessutom oftast hälso-medvetna människor som äter lchf vilket bidrar till att kvalitén på råvarorna i matkassen måste vara hög & därmed dyr.

Varför finns inte LCHF-färdigrätter? Kan inte det vara något?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat