Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Kapital/delägare

Inlägg 1 av 3

2015-05-05, kl 00:42

Webshopper

Webshopper

Inlägg: 4

Kapital/delägare

Ingen ide att uppfinna hjulet igen, dock använda en bra ide och göra den ännu bättre.
Jag säljer bilar - gamla och nya. Arbetat med försäljning hela mitt liv.
Har idag företag som säljer gamla/mindre beg bilar. Allt från årsmodell 00 till 2015. Fungerar bra.
Dock så har jag möjlighet nu att skriva avtal med en av Sveriges största bilhandlare - där "vi" får första tjing på inbytesbilar (företagsbilar). Från 1-3 år gamla. Problemet dom har är att dom inte har plats för alla inbytesbilar. Får då möjlighet att köpa ex en Volvo V70 som ligger som billigast hos privatperson på blocket.se för ex 150.000 sek, för 100.000 sek. Man betalar bilen, samt 2.000 sek till inbytesansvarig, och logistisk ca 2.000 sek för att få bilen till Dalarna/Gävle. Man har då lagt ut ca 104.000 sek för bilen. Annonserar ut den för 129.000 sek. 21.000 sek under billigaste privatperson har annons ute för!!!

Krävs kapital för att få igång detta - då återförsäljaren kräver avtal och köp av ca 2-5 bilar per vecka. Och tyvärr har jag inte lång tid på mig innan avtalet går till annan.
Nytt AB startas och köpkanalen startas per omgående!!!

Intresserad?! Tveka inte att höra av Er med tel, så ringer jag upp och går igenom allt i detalj. Jag kan sköta allt - så ni erhåller bra ekonsomisk vinning på investerat kapital. Men detta måste ske inom kort - annars tappas möjligheten till annan.
Fördelen förutom vinsten - företagsbilar är fullservade och fullutrustade. Attraktiva på privatmarknaden då det oftast handlar om kombibilar såsom Volvo, Audi, VW, MB, BMW, Skoda och Toyota...

Hoppas på snabba svar.

MVH
Fredrik
Motorlandet i Dalarna och Gävle

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2015-08-12, kl 01:06

nedallaila

nedallaila

Inlägg: 1

Hej!
Kan du vara snäll och maila mig
[email protected]
så kan vi prata mer.
mvh
Nedal

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2015-08-16, kl 22:56

Sevo

Sevo

Inlägg: 1

Hejsan!
Var god och skicka mig PM så kanske vi kan komma överens om något.
Mvh sevo

Inläggets betyg
Svara Svara med citat