Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

The Prism Strategy - Stulen 4-stegs-metod

Inlägg 1 av 1

2015-08-17, kl 16:43

felixlanglet

felixlanglet

Inlägg: 10

The Prism Strategy - Stulen 4-stegs-metod

Läs hela inlägget på http://felixlanglet.com/4-stegs-metoden-som-hjalper-dig-att-skriva-20-inlagg-om-ett-amne/

Du har förmodligen en företagsblogg, det har de flesta småföretagare. Du uppdaterar den säkert lite sporadiskt, det gör de flesta småföretagare. Du har säkert svårt att hitta på ämnen att skriva om, det har vi alla.

Det finns en metod som heter ”The Prism Strategy”, den här metoden stal jag från bloggaren Ramit Sethi som driver bloggen iwillteachyoutoberich.com och denna metod hjälper dig att hitta oändligt med ämnen att skriva om på företagsbloggen.

Som sagt, du som småföretagare har garanterat en blogg på din sida, om inte så är det dags att skaffa en. Ta fram penna och papper, för nu är det anteckningsdags.

Vet du varför du har en blogg? Var det för att något snille sa åt dig att ”du måste ha en blogg”? Är det för att du vill dela med dig av din resa? Är det för att du vill utbilda dina kunder om vad du gör eller är det för att det var det senaste inom marknadsföring, just då?

Med 98% säkerhet så kan jag tänka mig att det är minst en eller två av dessa anledningar. Många av oss hoppar på det senaste som börjar uppdaga sig i vår umgängeskrets, många av oss gör det för att vi har sett någon annan som har lyckats med metoden.

Låt mig berätta för dig varför du har din blogg:
Din företagsblogg är till för att utbilda dina potentiella kunder, punkt slut!

Den enda logiska förklaringen till varför du har din företagsblogg borde åtminstonde vara för att du vill utbilda dina kunder så de kan ta ett klokt beslut huruvida de vill jobba med dig eller inte.

Hela strategin grundar sig i att du faktiskt vet mer än kunden om det du arbetar med, annars skulle de inte kontakta dig för att utföra det du gör, eller hur?

Din kund har ingen aning om hur du förbereder dig eller hur den lättast felsöker, dina kunder kanske på sin höjd – typ – känner till hur du väljer ut produkter.

Att få en inblick bakom kulisserna, att visa kunderna hur det går till när du förbereder – är guld värt.

Svara Svara med citat