Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Samarbetspartner

Inlägg 1 av 4

2016-03-06, kl 19:52

ijet

ijet

Inlägg: 38

Samarbetspartner

Hejsan!

Jag ska dra igång ett nytt projekt nu och det vill jag göra med någon eller några andra.

Planen är att sälja dropship produkter från kina runt om i världen. Jag har just nu byggt upp grunden för en webbshop (inte ens nära klar) bara installerat och fixat lite en liten stund, Webshoppen som jag tänkt sälja på är www.cheapjim.com det fick bli det domänet för tillfället man kan ju alltid byta.

Planen lyder så här,
köpa från 2-4 dropship leverantörer från kina,
få upp cheapjim.com på några sökord
sälja via ebay,amazon och kanske fyndiq osv men vet inte om jag vill satsa så mycket på den svenska marknaden pga att det tillkommer mer jobb runt omkring.
bygga klart hemsidan helt
till en början sköter vi orderhanteringen manuellt men senare byggs api kopplingar mot leverantörer så att allt sköts automatiskt och att vi inte har missat någon ny produkt.
skapa en blogg sida där det skrivs och görs filmer om produkter/tester tips på hur man kan kombinera flera produkter kanske? Samma gäller facebook med liknande koncept.

Hur ska vi då få detta att fungera? Eftersom att vi inte köper in något lager så blir det mindre utgifter, därav kan vi budgetera marknadsföringen högre vilket är ett stort plus.

Innan vi börjar lägga ut massor av slantar så måste vi få klart hemsidan helt och jobba med SEO så att vi kan ta oss på top 10 på några relevanta sökord.

Vem vill jag ha som min partner?
här är en lista på kunskaper som behövs men inget krav

Kunnig inom SEO
Erfarenhet av E-Handel
Behärskar engelska i skrift
Erfarenhet av Opencart
Erfarenhet av internationell handel
Kunnig inom företagsekonomi/bokföring



Jag ser gärna att du/ni kan tänka er att sköta ekonomin,Jag hade tänkt att jag ska fokusera mera på att bygga hemsidan,marknadsföringen och hantera all logistik. Jag är öppen för alla förslag,tips och erbjudanden

Fråga gärna om ni vill veta mer!

Jimmie Eriksson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2016-04-04, kl 02:55

petrasara

petrasara

Inlägg: 5

Hej Jimmie
Toppen bra ide
Har bara en fråga, kommer du endast inrikta dig på svenska marknaden ?

Petra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2016-04-04, kl 12:31

ijet

ijet

Inlägg: 38

Citat:

Ursprungligen postat av: petrasara

Hej Jimmie
Toppen bra ide
Har bara en fråga, kommer du endast inrikta dig på svenska marknaden ?

Petra



Hej Petra!

Tack för ditt svar. Planen är att fokusera på att sälja internationellt. Om vi enbart riktar oss till den svenska marknaden tror jag det blir svårare. Skriv gärna ett privat meddelande till mig. Skriv lite om dig och vad du gör eller vill göra.

Mvh Jimmie

Jimmie Eriksson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2016-04-04, kl 14:47

petrasara

petrasara

Inlägg: 5

Skickat ett PM

Petra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat