Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Sälja makeup och parfymer

Inlägg 1 av 3

2016-07-18, kl 10:09

Sajja

Sajja

Inlägg: 1

Sälja makeup och parfymer

Hej. Jag har planer att starta eget och bli återförsäljare av makeup och parfymer, men kan även tänka mig exempelvis krämer och så. Nu letar jag efter märken att sälja för. Några tips? Mvh Alexandra

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2016-07-18, kl 13:58

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Alexandra,

Det är en rolig marknad det, något tuff då det redan finns så väletablerade återförsäljare online redan idag.
Mitt råd skulle nog vara att du gör en marknadsundersökning, leta på nätet i specifika forum/sidor, googla för att ta reda på vad det är som säljer bra, som pratas om i sociala medier, vad gör kända profiler reklam för på sociala medier (vad de visar upp/nämner i sina bilder/inlägg). Utöver det skulle jag väl kanske rekommendera att du försöker hitta en nisch, låt säga parfym och smink för hårdrockare, då behöver du inte investera allt för stora summor på ett brett sortiment av produkter som må eller inte må sälja bra och på det så har du en väldigt klar och tydlig målgrupp du kan vända all din uppmärksamhet mot. Går det bra och företaget börjar gå med vinst kan du expandera och lägga till ytterligare en nisch tex.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2016-07-20, kl 08:53

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Är du seriös, klarar av att sälja i "rimliga volymer" dvs sett ur märkesföretagets synvinkel så maila på [email protected] och berätta om dina planer så kan vi komma med förslag. Vi har kontakter i Europa och Indien.

Men som du förstår: Du måste ha pengar att köpa in för (& utveckla projektet). Och du måste ha kanaler ut på marknaden som fungerar (etablerade eller som du skapar). Vi är INTE intresserad av att du skall ha enstaka prover som du säljer till vänner och bekanta.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat