Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

affärside- barnsäkerhet

Inlägg 1 av 4

2016-08-22, kl 11:57

Beav

Beav

Inlägg: 4

affärside- barnsäkerhet

Hej

Jag har lyckats återigen skapa en affärside som jag vet kommer lyckas. Men till min fråga, vilka vägar tar jag? vart vänder jag mig?
Jag vet på ett ungefär hur produkten kommer att se ut, ska vet vilka produkter jag ska använda mig av. Jag skriver en bra affärsplan. Vad blir mitt nästa steg? ska jag skapa en hemsida på en enda produkt?

Med vänlig hälsning Berri

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2016-08-22, kl 15:00

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Berri,

Du måste inte ha en produkt färdig i lager innan du börjar sälja, så ja en hemsida tycker jag skulle vara bra att ha eller en typ av landing-page, kommer strax sida, ett frågeformulär. Gör en marknadsundersökning och om det nu är en produkt som det faktiskt finns ett intresse för kan du få börja få förbeställningar, alltså kunder innan en färdig produkt finns tillgänglig, de kanske tom gör det i form av förköp då får du även ett startkapital om du inte redan har det för att skicka en beställning för att producera dina produkter. Denna metod känns även lite tryggare än om du skulle fylla ett lager med färdiga produkter och så visar det sig att ingen var intresserad av den. På det här viset får du flera flugor i en smäll.

Bygga hemsidan kan du göra själv och billigt via shopify, wix eller tom direkt via ditt webhotell ibland annars kan du nog anlita någon ganska billigt för att skapa en eklare sida. Går det inte bra kan du alltid kontakta mig så kan jag nog hjälpa dig eller så kan du skapa en tråd här på forumet där du söker någon som kan hjälpa dig, det finns nog mer än nog med utvecklare här som kan ge dig ett bra pris.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2016-08-23, kl 13:35

Beav

Beav

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av: stoffe03

Hej Berri,

Du måste inte ha en produkt färdig i lager innan du börjar sälja, så ja en hemsida tycker jag skulle vara bra att ha eller en typ av landing-page, kommer strax sida, ett frågeformulär. Gör en marknadsundersökning och om det nu är en produkt som det faktiskt finns ett intresse för kan du få börja få förbeställningar, alltså kunder innan en färdig produkt finns tillgänglig, de kanske tom gör det i form av förköp då får du även ett startkapital om du inte redan har det för att skicka en beställning för att producera dina produkter. Denna metod känns även lite tryggare än om du skulle fylla ett lager med färdiga produkter och så visar det sig att ingen var intresserad av den. På det här viset får du flera flugor i en smäll.

Bygga hemsidan kan du göra själv och billigt via shopify, wix eller tom direkt via ditt webhotell ibland annars kan du nog anlita någon ganska billigt för att skapa en eklare sida. Går det inte bra kan du alltid kontakta mig så kan jag nog hjälpa dig eller så kan du skapa en tråd här på forumet där du söker någon som kan hjälpa dig, det finns nog mer än nog med utvecklare här som kan ge dig ett bra pris.

Citat:

Ursprungligen postat av: stoffe03

Hej Berri,

Du måste inte ha en produkt färdig i lager innan du börjar sälja, så ja en hemsida tycker jag skulle vara bra att ha eller en typ av landing-page, kommer strax sida, ett frågeformulär. Gör en marknadsundersökning och om det nu är en produkt som det faktiskt finns ett intresse för kan du få börja få förbeställningar, alltså kunder innan en färdig produkt finns tillgänglig, de kanske tom gör det i form av förköp då får du även ett startkapital om du inte redan har det för att skicka en beställning för att producera dina produkter. Denna metod känns även lite tryggare än om du skulle fylla ett lager med färdiga produkter och så visar det sig att ingen var intresserad av den. På det här viset får du flera flugor i en smäll.

Bygga hemsidan kan du göra själv och billigt via shopify, wix eller tom direkt via ditt webhotell ibland annars kan du nog anlita någon ganska billigt för att skapa en eklare sida. Går det inte bra kan du alltid kontakta mig så kan jag nog hjälpa dig eller så kan du skapa en tråd här på forumet där du söker någon som kan hjälpa dig, det finns nog mer än nog med utvecklare här som kan ge dig ett bra pris.









Men en hemsida för en produkt? hur skulle det funka? Jag har prototyp för att kunna ha med mig den för att kunna redovisa för företag. Men hur får man den att bli SIS-märkt? läser lite på hemsidan och försöker hitta rätt information.
Självklart kommer jag inte tacka nej till ditt erbjudande om att fixa en hemsida. (mot avgift så klart).

Berri

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2016-08-25, kl 11:06

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Berri,

En hemsida var ett alternativ, jag nämnde även landing-page och dyligt. Landing-page är som en hemsida men består endast av en sida med all information. Där kan du ha bild på din färdiga produkt (samplen vi pratade om) och lite historik om den och dig/företaget, har du fått tidigare omdömmen eller reaktioner från människor gällande produkten kan du fråga om lov att lägga upp deras bild och citat på den sidan. Du kan lägga till en köpfuntkion (I ditt fall en förköp/förbokning). Du skulle kunna ha ett frågeformulär just för att göra din marknadsundersökning via denna sida, du kan ha en kontaktruta där de fyller i sin info och ett meddelande som skickas till din mail. Ja man kan mer eller mindre göra allt möjligt med en sån sida, det skulle lika väl kunna vara din hemsida, man måste inte ha en massa extra flikar som om oss, osv, sånt kan man bygga ut med tiden om man vill komma igång snabbt. Ett exempel på en "för tillfället" landing-page-aktig sida jag jobbar på är http://vanorden.se
Öppna den helst via en dator just nu då den inte är fullt anpassad för mindre enheter än.

och angående hjälpa dig med hemsidan så är det bara kontakta mig via PM när/om du känner att du behöver hjälpen. Då jag är ganska nystartad så kan vi nog komma fram till ett schysst pris också.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat