Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Söker tillverkare inom kosmetik och förpackning

Inlägg 1 av 2

2019-02-06, kl 15:34

EM1992

EM1992

Inlägg: 1

Söker tillverkare inom kosmetik och förpackning

Hej,

Jag undersöker för tillfället potentialen i en specifik nisch inom kosmetik. Produkten i fråga är en typ av hudkräm.

Frågan är ganska bred, därför att jag ännu inte har några specifika krav på storlek, material och liknande.

Jag söker iallafall tillverkare i Sverige som kan tillverka förpackningar och behållare för kosmetik, i synnerhet hudkrämer. Allra främst söker jag behållare i form av askar, och som tillverkas i miljövänliga material. Det kan vara någon form av pappersförpackning eller biologiskt nedbrytbar förpackning där materialet har samma ytliga egenskaper som plast. Vidare önskemål är möjligheten till att kunna välja färg och trycka önskad logotyp samt information på förpackningen.

Eftersom att projektet ännu är i idéstadiet, är jag egentligen bara ute efter någon som kan peka mig åt rätt riktning för att komma i kontakt med tillverkare. Det handlar ännu inte om några definitiva beställningar eller önskemål. Jag försöker bara få en helhetsbild kring svenska lösningar.

Uppskattar all upplysning jag kan få kring ämnet.

Tackar annars för ett trevligt forum med många givande bidrag till frågorna som läggs upp!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2019-03-25, kl 13:17

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

EM 1992
Vad jag vet finns det inte så många tillverkare i Sverige av detta. Så när du säger Sverige blir du av med andra alternativ.

Vi arbetar med Indien.
Peter

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat