Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Söker sponsorer/samarbetspartners/finansiär

Inlägg 1 av 2

2019-01-21, kl 20:32

Sheluu198

Sheluu198

Inlägg: 2

Söker sponsorer/samarbetspartners/finansiär

Hej!

Söker sponsorer/samarbetspartners/finansiär till FÖRETAGET:
HELU OCH  COMPANY.

Hjälp mig . Jag behöver ekonomisk hjälp för att utvecklas/investera i min verksam.  Just nu kan jag ej låna av banken.

 Har inga betalningsanmärkningar, i dagsläget .

Hur går man tillväga för att finna seriösa privata finansiärare/investerare ?

Finns det någon som vet och/eller skulle vilja hjälpa mig med detta, hör isåfall, gärna av er.

Jag är nystartad  enkildfirma i stockholm.

Mer om mig berättar jag vid en personlig kontakt med den som vill hjälpa mig.

OBS!
ENDAST SERIÖSA.

Håll gott ton, jag bara  letar efter hjälpande hand !

Tack på förhand.
Helena.
[email protected]
Tel: 0720414098

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2019-02-09, kl 14:08

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Kort-kort, du behöver:
-Ett projekt som inte är för litet.
-En ordentligt skriven affärsplan med budget enligt konstens alla regler. Projektet måste beskrivas noga. Varför du skall lyckas. Vilka hot som finns mot ditt projekt - inklusive konkurrenter. Hur du klarar av hoten. Osv. Budget med vinst o förlust, balans, och inte minst kassaflödesbudget (som visar att du alltid har tillräckligt med slantar i fickan efter att investeraren satt in sina pengar). Budgeten skrivs för minst 3 år, månad för månad och årsvis. De flesta investerare vill äga andel och ha inflytande i projektet, riskerar sina pengar, och vill ha en "EXIT" efter 3-5 år där de får tillbaka sina pengar plus en bra vinst. Är din projektrapport på engelska finns betydligt fler internationella investerare.

Det kan även finnas andra möjligheter men innan man vet exakt vilket projekt du har kan man inte säga något.

Vill du veta mer eller ha hjälp med att skriva en projektrapport (en hjälp du betalar för) så hör av dig.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat