Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Startar vinimport - tips om transport mm.?

Inlägg 1 av 3

2020-01-28, kl 23:09

jerazz

jerazz

Inlägg: 2

Startar vinimport - tips om transport mm.?

Jag ska börja importera vin och sälja genom Systembolaget och restauranger/krogar. JAg har etablerad en kontakt med en vingård, och tänker kontakta flera vingårdar så fort jag kommer igång. Jag har hyfsad koll på tillstånd och skatt, men har svårt att lösa logistiken inom Sverige. Jag har hittat ett företag som bjuder helhetslösningar, men hade hellre valt ett företag som sköter enbart distribution (jag kan lösa lagring själv). Jag är baserad i Göteborg.

Jag skulle uppskatta även mer generella tips kring vad man ska tänka på när man startar upp.

Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2020-02-15, kl 18:19

Reranday

Reranday

Inlägg: 2

https://www.systembolaget.se/ - inte ett dåligt alternativ.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2020-03-03, kl 14:42

joimport

joimport

Inlägg: 97

Citat:

Ursprungligen postat av: jerazz

Jag ska börja importera vin och sälja genom Systembolaget och restauranger/krogar. JAg har etablerad en kontakt med en vingård, och tänker kontakta flera vingårdar så fort jag kommer igång. Jag har hyfsad koll på tillstånd och skatt, men har svårt att lösa logistiken inom Sverige. Jag har hittat ett företag som bjuder helhetslösningar, men hade hellre valt ett företag som sköter enbart distribution (jag kan lösa lagring själv). Jag är baserad i Göteborg.

Jag skulle uppskatta även mer generella tips kring vad man ska tänka på när man startar upp.

Tack på förhand!



Hej jag har en del kontakter inom transportbranchen jag kanske kan hjälpa dig skicka ett p.m till mig

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat