Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Inlägg 1 av 3

2005-10-25, kl 14:19

dezigner

dezigner

Inlägg: 22

detta var intressant men jag kan sj inte ge dig ett svar tyvätt. Hoppas någon annan kan det. Annars kan du ju kika in på skatteverkets hemsida.
lycka till

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-10-25, kl 23:51

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

För din egen skuld kan du notera vad du har för kostnader för din hobby, det finns mycket som avdragbart, kan mycket väl tänka mig att du går med förlust, och blir det stor förlust kan du ta upp det i deklaratin för att använda senare mot ev vinst.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-11-07, kl 13:40

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Förlusten kan inte rullas mer än 5 år för hobbyverksamhet. Det kan däremot företagsverksamhet med nuvarande regler, även om skattemyndigheterna börjar dra öronen åt sig efter ett antal år.
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat