Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

30.000 kronor sökes

Inlägg 1 av 6

2011-10-11, kl 11:39

hockey

hockey

Inlägg: 59

30.000 kronor sökes

För att vara totalt uppriktig med detta på en gång och samtidigt för att inte gå bakom ryggen på någon, så kör jag med öppna kort.

Till en början, jag har pratat med mina föräldrar & dom kan inte låna mig 30.000 p.g.a av dom har skulder själv. Jag har pratat med banken och dom kan inte heller låna mig 30.000:- eftersom jag saknar inkomst.

Igår kväll satt jag och funderade på om jag skulle vända mig hit, till startaeget eftersom jag tidigare har fått mycket seriösa svar av trevliga personer och kompetenta personer.

Kort och gott så söker jag en person som kan låna mig 30.000 kronor över en 3 års period mot en månadskostnad av 800 kronor. När lånet är betalt blir det 38.400:-. Eventuellt kan du istället få en viss % av inkomsterna för sidan som täcker betalning av lånet om du inte godtar 800 kronor i månaden under en 3 års period.

Pengarna kommer att gå till att köpa en webbplats med stor potential. Idag drar sidan in mellan 10.000-12.000:-/månaden (innan skatt & sociala avgifter) igenom annonser och tanken är att jag registrera enskild firma och ta ut dessa pengar i lön och betala av lånet på 30.000 + privata utgifter självklart.

ALMI har jag pratat med och dom gav mig ett nej, även banken och mina föräldrar. Därför är denna tråd min absolut sista utväg att försöka få mig ur arbetslösheten där jag har suttit i snart ett år (nästa månad).

Om det finns någon vänlig själ som vill ställa upp med ett lån på 30.000 kronor så är ni välkommen att kontakta mig på nedan adress:
[email protected]

Vill hemskt gärna inte besvara frågor direkt i tråden eller dylikt, utan kontakta mig gärna via e-post så tar vi allting på den vägen. Är du intresserad av att få en del av kakan för hemsidan mot att du lånar mig pengar så är det självklart något vi kan diskutera.

Tack på förhand!

Djurgården Hockey

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2011-10-11, kl 13:21

hockey

hockey

Inlägg: 59

Jag kom och tänka på att jag glömde en sak.

Under perioden som jag betalar av dig dessa 30.000 kronor så delar vi på inkomsterna för webbsidan, 50/50.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2011-10-11, kl 18:50

hockey

hockey

Inlägg: 59

Har fått många e-mail idag där många har undrat "kan man inte skicka ett pm på startaeget.se"?

Självklart kan ni skicka ett PM så berättar jag lite mer om vad det handlar om.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2011-10-11, kl 22:19

hockey

hockey

Inlägg: 59

Har fått samma fråga flera gånger och besvarar den här i tråden.

Q: Varför vill han sälja webbsidan när den omsätter 12.000-15.000:-/månaden?
A: Han har den som passivt inkomstbringande och vill sälja den för att investera i andra projekt som han håller på med.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2011-10-12, kl 11:10

hockey

hockey

Inlägg: 59

Privatlån sökes för verksamhetsinvestering. Summa 30.000 kronor. Betalar upp mot 7% i ränta.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2011-10-12, kl 11:42

hockey

hockey

Inlägg: 59

800:-/månaden vid betalning över en fem årsperiod.

800 x 60 = 48.000

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat