Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

affärsängel/riskkapital sökes omgånde!

Inlägg 1 av 3

2012-08-05, kl 16:06

Rickard90

Rickard90

Inlägg: 4

affärsängel/riskkapital sökes omgånde!

Hej mitt namn är Rickard det är så att jag har hittat en webb butik som jag är väldigt intresserad av att köpa och driva. Problemet jag har nu är att jag har inte kapital till att kunna köpa den. Det jag söker är någon som har kapital som är intresserad av att hjälpa mig med detta. Vad du/ni som går in med pengar vill ha ut av den hela affären får vi diskutera fram något där vi båda kan vara nöjda med slut resultatet. är även stor tids press på detta så alla som är intresserade skriv ett pm till med alla frågor och för mer information så ska jag försöka svara så bra jag kan på allt. Mvh Rickard

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-08-05, kl 16:48

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Citat:

Ursprungligen postat av: Rickard90

Hej mitt namn är Rickard det är så att jag har hittat en webb butik som jag är väldigt intresserad av att köpa och driva. Problemet jag har nu är att jag har inte kapital till att kunna köpa den. Det jag söker är någon som har kapital som är intresserad av att hjälpa mig med detta. Vad du/ni som går in med pengar vill ha ut av den hela affären får vi diskutera fram något där vi båda kan vara nöjda med slut resultatet. är även stor tids press på detta så alla som är intresserade skriv ett pm till med alla frågor och för mer information så ska jag försöka svara så bra jag kan på allt. Mvh Rickard



Varför lånar du inte pengar via bank (eller online bank)? Det är egentligen samma krav från online bank som från privatperson som lånar ut pengar. Du måste ha kreditvärdigheten eller en säkerhet etc. Eller en väldigt hög (orimlig i förhållande till vinsterna du skulle kunna göra på webbsajten) ränta.

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-08-05, kl 18:58

Rickard90

Rickard90

Inlägg: 4

Hej jo jag förstår hur du menar men jag får inte vanligt bank lån och almi gick inte heller. Men som sagt den som hjälper till med kapital kommer jag att diskutera fram ett förslag på hur dessa pengarna ska betalas tillbaka om det kommer ske med procent i hemsidan eller på vinsten eller något fast. är något vi får komma fram tillsammans om. Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat