Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Betalningspåminnelse

Inlägg 1 av 2

2015-12-17, kl 21:10

hajens

hajens

Inlägg: 5

Betalningspåminnelse

Hej
Jag skulle behöva råd, det är så att jag sålt ett domännamn via missdomain.se till ett företag, jag skickade en faktura att betalas inom 14 dagar till företaget, och så lade jag till på fakturan att en avg på 60 kr tillkommer vid försenad betalning, de betalar inte i tid så 2 dagar efter förfallodagen skickar jag en betalningspåminnelse då betalar de allt utom påminnelse avgiften? Har jag rätt att kräva att de även betalar denna påminnelse i efterhand?
Läste någonstans att man måste avtala om att man tar påminnelse avgift vid försenad betalning, för att det skall gå rätt till? Räcker det inte att i första fakturan uppge att förseningsavgift tas ut vid försenad betalning.
Avtala är ju svårt då man säljer genom en annan tjänst.
Jag har också företag kan tilläggas.

ps: Företaget menar att det måste gå 30 dagar innan jag kan ta förseningsavgift.

Mvh
Jan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2015-12-20, kl 00:39

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

gäller det 60kr? känner du att tiden du lägger ner för att dra in de 60kr i förseningsavgift är värt det? jag personligen skulle nog inte lägga ner någon tid alls på det då tid också är pengar som du skulle kunna lägga ner på något annat. Om du verkligen vill få in de pengarna kontakta de som köpte ditt domän via telefon eller mejl.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat