Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Bilfirma Finansiering

Inlägg 1 av 2

2011-03-29, kl 12:51

jockos

jockos

Inlägg: 1

Bilfirma Finansiering

Hejsan allesammans, tänkte att jag testar att bli medlem här för att försöka komma vidare med min företagsstart.
Det är så att jag har tänkt att starta en bilfirma i mindre skala under en längre tid, känns även som det är läge då jag gått arbetslös ett tag. Har det mesta klart omkring såsom affärsplan, hemsida, eventuell lokal mm.

Till saken hör att jag har fått klart med starta eget bidrag under 6 månader, så länge jag får finansiering klar, har varit på inte mindre än 6 banker, som de flesta gillar min affärsidé, affärsplan, men som har ett ont öga till bilbranschen pga av dåliga erfarenheter innan. I deras ögon är jag tyvärr helt ointressant som arbetslös och utan att äga något de kan ta som säkerhet. Har 50 000:- som jag tänkte dra igång AB för, men skulle behöva 300 -400 000 kr för att köpa in en 4-5 bilar, men det skulle troligtvis räcka med att banken går in och tar halva lånet, då jag varit i kontakt med ALMI som kan tänka sig att gå in med upp till 50% av lånet till en lite högre risk och ränta.

Min fråga är nu till er hur man ska gå vidare, tycker det borde gå få 150 000:- -200 000:- i lån av någon bank, visst är det en del pengar men det finns de som lånat betydligt mer för diverse maskiner, och investeringar, till saken hör ju att jag inte har så många fler altenativ just när jag ska handla med bilar, både leasing, faktura och avbetalning går ju bort vid mina inköp.

Vore tacksam för tips vart jag kan vända mig, eller bra banker som verkligen kan sätta sig in i min idé och bransch.

tack på förhand/ Jocke

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-04-07, kl 20:32

pshycic

pshycic

Inlägg: 50

Hej Jockos.

Hur har det gått?
Du kanske kan skicka ett priv mess så kan vi snacka lite om vilka möjligheter som finns.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat