Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Äkta märkeskläder!?

Inlägg 1 av 7

2004-10-08, kl 14:50

Robban83

Robban83

Inlägg: 5

Äkta märkeskläder!?

Då jag kikat runt på alibaba.com och liknande sidor, och sett armani,lacoste kläder för 100:- per tröja, så kan man ju säga att det är fake kläder!!!?

Vart hittar jag äkta varor att köpa in till sitt företag? Och hur mycket måste man köpa per gång tror ni?

Är det bästa att kontakta varje klädmärke personligen? Eller kan man få bättre priser nån annanstans?

Mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-10-09, kl 21:46

username

Joel
Corneliusson

Inlägg: 36

Citat:

Ursprungligen postat av:

Då jag kikat runt på alibaba.com och liknande sidor, och sett armani,lacoste kläder för 100:- per tröja, så kan man ju säga att det är fake kläder!!!?

Vart hittar jag äkta varor att köpa in till sitt företag? Och hur mycket måste man köpa per gång tror ni?

Är det bästa att kontakta varje klädmärke personligen? Eller kan man få bättre priser nån annanstans?

Mvh



Vad händer om man säljer fake kläder ?
ja menar vissa butiker säljer ju fake väskor. Kopior på Louise Vitton bla.. ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-10-10, kl 10:27

username

Fredrik
Bodin

Inlägg: 9

Hej,
om det är inte är "äkta" kläder, kan tullen stoppa lasten i samband med att den kommer till Sverige, för varumärkesintrång.

/mvh Fredrik
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2004-10-30, kl 19:18

username

Martin
Fredrik

Inlägg: 24

Man kan "döpa om" kläderna, alltså "varumärkesintrång" gäller inte då för man säger att det är inte ett märke.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-11-11, kl 15:42

username

Jonathan
Sferra

Inlägg: 10

Hej,
jag säljer valentino och roccobarocco artiklar till otroligt förmånliga priser. Varorna är äkta!!!

Om du är intresserad var gopd och kontakta mig

[email protected]
0736470242

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-11-17, kl 02:03

username

Erik
Eriksson

Inlägg: 2

Om det är riktigt grymma kopior, som man knappt ser skillnaden, hur fan ska tullen skilja på detta? Det sägs att ca 55% av alla kläder som säljs i varuhus i europa och usa är FAKE allt kommer från asien.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2004-12-22, kl 15:55

username

Eddie
Jönsson

Inlägg: 4

"Man kan döpa om kläderna" hur menar du då?
kan man tex köpa in lacoste från thailand och få sälja dem lagligt?

Ni säger att tullen tar fake kläder.. men om man får igenom dem genom tullen, och säljer dem på nätet, är det olagligt?
tack på förhand!/MVH/Eddie

Inläggets betyg
Svara Svara med citat