Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Egendesignade väskor

Inlägg 1 av 6

2014-02-18, kl 14:55

Petratelander

Petratelander

Inlägg: 1

Egendesignade väskor

Vi är två tjejer som har planer på att starta eget, vi ska sälja våra egendesignade väskor. Men nu återstår det största problemet att hitta någon som vill producera dem åt oss? Eftersom vi har valt att börja med en mindre produktion på 100 st, finner vi det svårt att hitta någon som vill producera. vart ska vi vända oss egentligen?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2014-02-20, kl 09:31

anderslilja

anderslilja

Inlägg: 5

Det hela beror på er budget.

Om ni vill komma så billigt som möjligt undan så kan ni kontakta fabriker i till exempel Kina.

Ni kan till exempel kontakta någon leverantör på (medlem som säljer väskor som ni är intresserade av) http://www.alibaba.com och fråga dom om de kan producera en väska som ni har designat.

De kan svara ja, be då om pris för en testleverans, så få som möjligt dvs, så ni kan se hur kvalitén är och hur korrekt varan är jämfört med er design.

Var noga med att inte ge ut känslig information. Och titta alltid priserna innan. Räkna med tull etc.

Annars finns det så klart mer "lokala" fabriker, där priset kan vara högre och kvalitén möjligtvis är bättre. Däremot har jag haft mycket bra erfarenhet av träprodukter från fabriker i Kina. Båda lackerade och olackerade, och konsumenterna klagade inte, snarare tvärtom.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2014-02-21, kl 03:42

caolichao

caolichao

Inlägg: 38

Citat:

Ursprungligen postat av: Petratelander

Vi är två tjejer som har planer på att starta eget, vi ska sälja våra egendesignade väskor. Men nu återstår det största problemet att hitta någon som vill producera dem åt oss? Eftersom vi har valt att börja med en mindre produktion på 100 st, finner vi det svårt att hitta någon som vill producera. vart ska vi vända oss egentligen?


We are glad to know that you are in the market for
leather bags
We are a manufactuer in china deal with as your request. we are in the hope of establishing trade relations with you. we are in the position to supply at competitive price and high quality.
please feel free to let us know the detailed specs,packing,quantity for us to study
waiting for your reply
best regards
caolichao
shijiazhuan ground company
cell phone: 86 13111586239
fax No.: 86 311 85215621
skype: caolichao
msn id:[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2014-02-22, kl 13:28

tidehemc

tidehemc

Inlägg: 9

Hej

Hej
Jag har en Företag i Sverige. Jag ville arbeta i modebranschen. Men tyvärr, jag har inte så mycket anslutning i svenska modeföretag. Det är mycket trevligt att ni två trevliga människor vill arbeta tillsammans. Jag har väldigt bra kontakt med en del läder / andras väska industrier i Bangladesh och China, eftersom jag har sålt många väskor i Blocket och Tradera 2 år innan. De producerar mycket hög kvalitet påsar med olika typer och utföranden. Bra saker är de överens om att arbeta inom design och arbetsbelastning som jag behöver. Så jag ger en informell affärsförslag till dig, så om du vill, vi kan ha en logg sikt affärer genom att hjälpa varandra. Tänk och svara mig när du känner.

Här min kontakt information

Salman.A
epost: [email protected]
Mobil: 0761883683

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2014-02-27, kl 22:17

REDAKTUELLT

REDAKTUELLT

Inlägg: 52

Citat:

Ursprungligen postat av: Petratelander

Vi är två tjejer som har planer på att starta eget, vi ska sälja våra egendesignade väskor. Men nu återstår det största problemet att hitta någon som vill producera dem åt oss? Eftersom vi har valt att börja med en mindre produktion på 100 st, finner vi det svårt att hitta någon som vill producera. vart ska vi vända oss egentligen?


På Alibaba hittar ni för närvarande fler än 3000 fabriker som gärna gör
"customized handbags". och levererar i 50 - 100 upplagor.
Lycka till

...sky is the limit...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2014-04-27, kl 21:32

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Petra, läs gärna: http://www.stpr.midlandtac.nu/ hur man startar ett nytt projekt. En bra början innan du drar igång.

Sedan: Fabriker kräver ofta ganska stora mängder för att en produktion skall fungera. En fabrik består av en massa människor som sköter olika saker. Förenklat uttryckt:
-När man trycker på startknappen så får man ut en större mängd produkter. Det blir för dyrt att tillverka få exemplar, per styck. Ofta tar det några hundra exemplar innan produktionskedjan börjar flyta och då vill man kunna köra för fullt flera dagar minst för att få en vinst. Men 50 exemplar innebär att man avbryter innan man i egentlig mening kommit igång.
-Kringkostnaderna kring en beställning är ofta ungefär desamma oavsett man beställer 100 ex eller 10.000 ex. Det blir dyrt per styck i små mängder men utslaget på många exemplar helt OK.
-Minimum är en annan komplikation eftersom vissa material/tillbehör kräver ett visst minimum för att man skall kunna få fram dessa.

Det ni behöver är kanske inte en fabrik utan en kunnig hantverkare som på egen hand kan tillverka några exemplar. Om det lyckas bra kan ni beställa större mängder. Men en hantverkare kan inte beställa in material och tillbehör från en fabrik utan du eller hantverkaren måste köpa in från grossister. Det betyder i sin tur att din design inte får inkludera unika variabler som kräver tillverkning av material/tillbehör.

Så läs: http://www.stpr.midlandtac.nu/

Ha det

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat