Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Feedback på min nya minihandel?

Inlägg 1 av 3

2018-04-24, kl 12:42

deladrulle

deladrulle

Inlägg: 1

Feedback på min nya minihandel?

Jag har nyligen startat en e-handel som säljer markduk i storlekar som inte finns på marknaden men som är anpassade till hemma projekten man har. Väldigt nischat såklart. Tanken är att hålla det relativt enkelt men vill gärna få synpunkter!

deladrulle.se

Jag sålde privat innan jag gjorde om det till ett företag. Det som har överraskat mig mest är hur dyrt det är med marknadsföring. Blocket annonser funkar ju och det är nog där jag säljer mest medans allt annat kostar orimliga summor för ett litet hobbyföretag.

Så har någon tips på hur man kan nå ut till folk utan att lägga en årsinkomst så vore jag tacksam :)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2019-04-21, kl 18:30

fgisslen

fgisslen

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av: deladrulle

Jag har nyligen startat en e-handel som säljer markduk i storlekar som inte finns på marknaden men som är anpassade till hemma projekten man har. Väldigt nischat såklart. Tanken är att hålla det relativt enkelt men vill gärna få synpunkter!

deladrulle.se

Jag sålde privat innan jag gjorde om det till ett företag. Det som har överraskat mig mest är hur dyrt det är med marknadsföring. Blocket annonser funkar ju och det är nog där jag säljer mest medans allt annat kostar orimliga summor för ett litet hobbyföretag.

Så har någon tips på hur man kan nå ut till folk utan att lägga en årsinkomst så vore jag tacksam :)



Hej,
spännande ämne detta med marknadsföring :)

Dock är det som du säger lätt att spendera för mycket pengar om man inte har en bra plan för sin marknadsföring. Man vill ju få mer tillbaka än det man betalar.

Jag skulle rekommendera dig att göra lite sökordsanalys och se vad folk söker efter när de söker efter dina produkter på Google. Du kan t.ex. kolla på Googles keyword planner för att få ett hmm om vad som fungerar.

När du har lite koll på det så kan du försöka dig på Google Ads, där betalar du bara för de klick som din annons genererar och du väljer bland vilka sökningar dina annonser ska visas. Krävs en del planering för det men träning ger resultat.

Du är välkommen att skriva ett pm om du vil ha hjälp

Ha det fint!

Mvh
Fredrik Gisslén

Partner och SEO-ansvarig på gowise.se

Partner och SEO-ansvarig på https://www.gowise.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2019-10-10, kl 20:23

SEMIO

SEMIO

Inlägg: 4

Hej,

Markrullar är faktiskt hett. Har hjälpt ett företag att komma igång med detta som tillbehör för sin ordinarie webshop.

Hur gick det för dig?

Jonnie
semio.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat