Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

Festdag för etiska företag

Inlägg 1 av 2

2006-09-30, kl 21:26

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 11

Festdag för etiska företag

Efterfrågan på etiska företag, varor och tjänster ökar men det finns ingen samlad bild. Många goda krafter men utspridda och svåra att finna. Vi är några som funderar på att till våren anordna en festdag för etiska företag och organisationer. Dels för att de ska kunna mötas och inspireras av varandra och för att allmänheten ska få en bättre överblick. Vi har som tema hälsa och hållbarhet för människa, djur och natur. De flesta jobbar väl för endera. 

Vi tänker oss en dag där vi fixar tillstånd och avgifter, markhyra, annonsering etc. Hyr in tält för deltagare och gemensamt cafétält för utbyte av tankar och funderingar kring etisk hållbar handel. Man kan också sälja någon vara men huvudsaken ska vara att mötas, ha kul, informera och inspireras av varandra.

Har sökt få bidrag från kommunen och Hållbarhetsrådet, ringt otaliga personer men de bara slår ifrån sig och hänvisar till varandra. Alla tycker dock att idén är bra, men vill inte bidra.

Vad tror ni om detta? Har någon av er en uttalad etisk profil? Skulle ni i så fall vara intresserad av att delta? Hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala. Är någon av er intresserad av att delta som arrangör?

Det är i första hand Stockholm som gäller, ev Kungsträdgården eller Djurgården (prisfråga).

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-09-30, kl 23:21

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Tanken är bra och försök har gjorts under de senaste 15 åren och kanske mycket längre tillbaka, så har man tur så slår det igenom men jag tror själv att det behövs yterligare 5-10 år. Det är den tiden det tar i Sverige för att få genomslagskraft för vettiga idéer. Själv var jag ute ofta med saker alldeles för tidigt, även om jag fått rätt på allt.
[email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat