Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Finansiering & Riskkapital

Finansieringsbehov? Jag kan hjälpa till

Inlägg 1 av 13

2010-12-19, kl 16:31

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Finansieringsbehov? Jag kan hjälpa till

Om du har behov av att få tag i finansiering från allt annat än banker så kan jag bidra med min hjälp. Inte gratis, givetvis. Men jag kan tänka mig att bidra med följande:-Förbereda ditt projekt (vad det än må vara) så det blir finansierings vänligt.-Hjälpa dig att hitta finansiärerna och även förhandla med de (och få de att investera, inte bara prata om det).Du sköter kärnverksamheten och bidrar med den kunskapen (och trovärdigheten), jag bidrar med att finansiering kommer in.När det kommer till min ersättning så vill jag ha en procentuell andel av kapitalet jag faktiskt lyckas resa åt ditt projekt. Jag vill även ha någon fast ersättning. Hur stor den procentuella ersättningen för rest kapital kommer bli samt hur stor den fasta ersättningen kommer bli är något du har makt att bestämma själv. Vad anser du detta vara värt för dig (nämn en procentuell siffra samt en fast ersättnings summa). Kanske går jag med på det, kanske inte. Bättre att fråga än att inte fråga.Sänd mig ett PM så återkommer jag inom 24-48 timmar.

Mvh
Mathias Olsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 13

2011-03-06, kl 14:12

RZebra

RZebra

Inlägg: 4

Hej Mattias,Jag kan behova din expertis, da jag haller pa att bygga upp min verksamhet och behover kapital fran antingen affars anglar eller investerare/partners. Jag har just lagt in min annons pa forumet under finansiering/kapital sokes. Min blivande verksamhet kommer att investera i mark och fastigheter pa den amerikanska fastighets marknaden, jag har en byggbolags partner pa plats i san diego, vi soker nu hjalp till finansieringen "seed finansiering". Kan du hjalpa oss att komma igang sa hor av dig.MvhRoger

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 13

2011-03-08, kl 11:16

Joakim

Joakim

Inlägg: 5

Hej Mathias!Jag har läst här på forumet att du kan låna ut pengar till start up företag.Om det stämmer hör av dig till mig omgående. Jag har  redan startat up själv men behöver kapital till globalisering och anställa.Behöver 800 000-1000 000 kr. låne tid 6-12 mån erbjuder 40 % ränta av lånebelopp.MVH.   Joakim.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 13

2011-03-08, kl 13:07

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Roger,Maila mig lite närmare information. Skriv också vad jag vinner på att hjälpa till. Jag återkommer så snart jag bara kan där efter. 

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 13

2011-03-08, kl 13:08

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Joakim,talar vi om blanco lån eller säkerställt lån? Varför går du inte till banken och lånar?

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 13

2011-03-08, kl 14:17

guruko

guruko

Inlägg: 9

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 13

2011-03-08, kl 17:03

Joakim

Joakim

Inlägg: 5

Hej!Jag har säkerhet för lånet men det duger inte för banken.Grejen är det att företaget och allt är färdigt men vi har inte gått ut på nätet än men i nästa vecka gör vi det.Nu vill jag ta nästa steg och börja förbereda inför den amerikanska marknaden mm.MVH.      Joakim.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 13

2011-03-08, kl 22:32

RZebra

RZebra

Inlägg: 4

Hej och kul att du hor tav dig. Har du en privat email? Jag kanner att denna diskussion bor goras under privatare former och du har mojlighet att hjalpa mig sa ar jag helt overtygad om att vi ska komma overrens.Skicka en email till [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 13

2011-03-09, kl 14:39

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Joakim,se PM. Du har min personliga email adress där. Låt oss ta det via mail. Behöver lite kompletterande dokument etc för att få en djupare förståelse för ditt projekt. Kan vara något. Men lovar inget.

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 13

2011-03-09, kl 15:04

roblu

roblu

Inlägg: 52

Är du galen ? Erbjuda 40% ränta... Vad ska du sälja om du har sånna marginaler "cola" eller ?Gå till ALMI eller nått annat finnansinstitut, 40% är ju helt galet att erbjuda du kan ju lika gärna ta det på sms lån nästan....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2