Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Funkar affiliate fortfarande?

Inlägg 1 av 3

2018-03-05, kl 13:47

EWN64

EWN64

Inlägg: 1

Funkar affiliate fortfarande?

Hej! Försöker mig på att tjäna lite extrapengar på fritiden genom affiliate. Dvs jag får betalat från annonsörer när de klickar på en länk på min hemsida och sedan genomför ett köp hos annonsören. Nischen jag valt är bildäck och sajten jag använder är billigavinterdack.se . Har hållt på i tre månader nu dock utannågra vidre intäkter. Någon som har tips på hur man kan öka intäkterna som affilate?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2018-03-05, kl 14:11

LarsPersson

LarsPersson

Inlägg: 14

Sökoptimering, du kan skriva inlägg och länka från vår sida slosurfen.se.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2018-05-04, kl 08:37

Freesite

Freesite

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av: EWN64

Hej! Försöker mig på att tjäna lite extrapengar på fritiden genom affiliate. Dvs jag får betalat från annonsörer när de klickar på en länk på min hemsida och sedan genomför ett köp hos annonsören. Nischen jag valt är bildäck och sajten jag använder är billigavinterdack.se . Har hållt på i tre månader nu dock utannågra vidre intäkter. Någon som har tips på hur man kan öka intäkterna som affilate?




Några punkter när det kommer till designbiten:

1) Så här spontant kan jag säga att du har gott om information om däck på hemsidan. Detta är positivt!

2) Du länkar ut till 3 samarbetspartners, dock skulle du kanske skriva mer om VARFÖR du tycker folk ska anlita dem.

3) Något att tänka på är att hemsidan, eller bloggen, kunde kanske piffas upp en aning så att den "kommunicerar" med besökarna.

5) Att slipa på en catchig tagline och fästa den i sidhuvudet, kan inte skada.

6) Navigationen som du har kan uppfattas som en aning kaotiskt, dels för att den förändras beroende på vilken undersida man är på, dels för att "Vinterdäck" öppnas i ett nytt fönster.


Gällande marknadsföring.


Har du gjort någon SEO alls för din hemsida?

Du behöver få folk att hitta, besöka samt klicka vidare genom din hemsida. Det är 3 olika men tätt sammankopplade områden som behöver konkretiseras, i professionell mening.

Jag föredrar dock diverse "white hat" metoder.

Ett bra sätt som har fungerat bra i projekt jag drivit fram, är att i början använda sig av marknadsföring via AdWords.

Sedan kan du exporterar alla nyckelord som konverterar bra genom AdWords och investerar i långsiktig SEO. Eller kombinerar både SEO och AdWords.

Det finns många vägar att gå. Beroende på din budget och dina mål.

Om det är något område som du specifikt undrar över, låt mig veta. Raderna ovan var mina spontana reflektioner.

::: VÅR DESIGN, ANDRAS PENGAR, DIN HEMSIDA :::

Vi designar din hemsida gratis* (värde upp till 19995 KR).

Läs mer på https://www.freesite.club

Inläggets betyg
Svara Svara med citat