Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investerare o partner

Inlägg 1 av 1

2017-10-08, kl 20:53

brainstorm

brainstorm

Inlägg: 13

Investerare o partner

Jag driver idag ett företag som bygger om standardinredningar till bilar, båtar och lastbilar till mer exklusiva samt monterar lampor och högtalare. Började lite på hobbynivå till en början men då efterfrågan blev större och större så har jag nu gjort en hemsida www.svenskfordonsdesign.se och ska snart starta upp en webbshop där man kan erbjuda avbetalning för att öka försäljningen ytterligare. Jag samarbetar idag med ett företag i Litauen som syr och klär det mesta. Jag demonterar inredningarna samt monterar dom i dagsläget.

Mitt mål är att bli Sveriges ledande företag vad gäller specialinredningar. Våra största kunder är inom lastbilsbranschen. Vi har kunder som Scania, Volvo samt privatkunder som vill bygga om sina begagnade lastbilar. 99% är nya lastbilar vi inreder så det bakas in i lånet till återförsäljaren vilket betyder att det är säkra pengar.

Jag gör idag bra pengar för relativt lite arbete och jobbar heltid inom byggbranschen också. Däremot vill jag kunna släppa det jobbet helt och bara livnära mig på och bygga inredningar. Jag behöver hitta kunder inom marin samt bilkulturen så man kan bredda sig ytterligare. Söker därför kontaktnät som kan hjälpa mig bredda vingarna lite. Får jag bara några bilar och båtar som man kan göra till en schysst peng i marknadsföringssyfte så underlättar det framtida försäljningen.

Jag har även några fler idéer som gör att vinstmarginalen skulle öka kraftigt men har inte hittat kontakterna i Kina ännu för det. Jag har som mål att bygga en ny fastighet på ca 200 kvm där jag kan ha ett visningsrum med olika arbetsmetoder vi kan hantera samt ha kundmottagning så återförsäljare på Scania, Volvo, DAF, Mercedes etc ser att vi är ett seriöst företag man kan lita på. Idag hyr jag in mig på företaget jag jobbar åt då det inte finns lokaler som passar. Lägger inga onödiga pengar på en lokal jag inte trivs med. Tyvärr har jag ingen ekonomi till det just nu då jag har lagt pengar på annat som är lika viktigt för att kunderna ska känna sig trygga när dom vänder sig till oss.

Som sagt, gå in på vår hemsida och titta www.svenskfordonsdesign.se

Svara Svara med citat