Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 4

1 2 3 4
Forum Affärsidéer

Jag kan sitta i styrelsen för nystartade företag mot en mind

Inlägg 1 av 40

2010-08-05, kl 20:09

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Jag kan sitta i styrelsen för nystartade företag mot en mind

Hej.

Jag kan sitta i styrelsen för nystartade företag mot en mindre avgift. Om ni funderar på att starta eget och saknar styrelsemedlemmar så föreslår jag vänligen att ni kontaktar mig.

Bifogar en lista över tjänster som jag kan utföra som styrelsemedlem:

* Projektledning
* Affärsplattformar
* Kundtjänst
* Försäljning
* Databaser
* Webbutveckling
* Kommunikation
* Nätverk
* Fjärrhjälp
* IT-stöd
* Bokföring
* Översättnin
* Marknadsundersökning
* Outsourcing

För nystartade företag kan det ibland vara billigast att bara anlita mig som styrelsemedlem utan administrativa tilläggstjänster. Jag har mycket kompetitiva priser för mindre företag med låg omsättning - skicka ett privat meddelande (inkl. e-mailadress) för mer information, prislista och vidare diskussion.

Med vänlig hälsning

Pongy

[Uppdaterat 20100820]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 40

2010-08-06, kl 01:40

Badass

Badass

Inlägg: 76

OM man ska kunna anlite dig kan du väl skriva lite mer om vad du kan tillföra och kanske även tidigare referenser.. man vill ju inte "köpa grisen i säcken och chansa"

Andreas Svedjehed

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 40

2010-08-06, kl 08:56

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Självklart, men det här är inte rätt forum för det, skicka ett privat meddelande istället så kan jag e-maila uppgifter till dig. Jag vill också påpeka att du inte nämnde något om ditt eget företag i inlägget - jag gillar inte att du använder uttrycket "köpa grisen i säcken" i den här tråden eftersom jag marknadsför mina egna tjänster och ber dig därför vänligen att redigera ditt inlägg genom att ta bort den sista meningen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 40

2010-08-06, kl 10:11

pkorkala

pkorkala

Inlägg: 4

Jag tycker att Andreas uttryck "köpa grisen i säcken" är helt relevant faktiskt. Jag fick precis samma intryck, eftersom du gav så lite information.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 40

2010-08-06, kl 11:08

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Jag håller inte med och jag vill inte att du kommenterar på mina inlägg i fortsättningen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 40

2010-08-06, kl 11:14

pkorkala

pkorkala

Inlägg: 4

Du kanske istället ska fundera över hur ditt inlägg tolkas eftersom vi iaf är minst två som tycker likadant.

Jag hade gärna sett att du t.ex. skrivit vad du gjort tidigare, vad du gör nu, inom vilka branscher du har kunskap. Det är sådant som lockar oss till att tänka "hmm, den där killen verkar ju ha precis den kunskap som jag vill ha i min styrelse! Jag vill veta mer!".

No hard feelings!

/Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 40

2010-08-06, kl 11:21

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Ah, ok, jag uppskattar att du försökte förtydliga ditt meddelande. Till att börja med var mitt inlägg bara ett utkast men om jag gör ett nytt inlägg så kommer jag förmodligen att lägga ut mer information. Om du betraktar inlägget som ett utkast så förstår du förmodligen varför jag inte skrev ett omfattande meddelande - jag skriver på många forum och inläggen fungerar i viss mån som marknadsundersökningar för att avgöra vilken typ av tjänster det finns behov av. Sedan tycker jag att det var rätt illa formulerat av Andreas att använda uttrycket "grisen i säcken" eftersom det kan uppfattas som stötande.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 40

2010-08-06, kl 11:22

joimport

joimport

Inlägg: 97

jag marknadsför mina egna tjänster skriver du men jag ser inga tjänster som du skriver om? jag ser inte ens något företagsnamn vad heter ditt företag och i vilken branch är du aktiv i ? heter du pongy ? eller är det företagsnammnet ?

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 40

2010-08-06, kl 11:33

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Skicka ett privat meddelande inkl. e-mail för vidare korrespondens.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 40

2010-08-07, kl 12:46

Badass

Badass

Inlägg: 76

Hejsan Petter

Anledningen till att jag skrev att man inte vill köpa grisen i säcken och chansa är för att du inte skrev om tidigare uppdrag, erfarenheter eller om vad du kan tillföra. Grisen i säcken är ett ganska vanligt uttryck för att köpa något när man inte vet vad man får, vill du undvika liknande kommentarer föreslår jag att du presenterar din idé mer ingående samt skriver uppgifter.. det var ju tydligen inte bara jag som reagerade på detta.

Du kan återkomma till mig via PM och berätta lite mer om tidigare uppdrag , lämna referenser samt beskriva vad du kan tillföra. sen kan jag ge dig en mer omfattande beskrivning av min idé.

/Andreas

Andreas Svedjehed

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 4

1 2 3 4