Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Lagar & Regler

Lappa bilar.

Inlägg 1 av 20

2007-12-05, kl 10:37

username

Hans
Erik

Inlägg: 9

Lappa bilar.

Är det egentligen tillåtet att stoppa en papperslapp med en annons i bilars vindrutor? Jag tänker på t.ex. stora parkeringar utanför affärer och shoppingcentrum. Kan det klassas som nedskräpning? Vad gäller?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 20

2007-12-05, kl 12:08

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Formellt är det väl den som sedan slänger lappen på marken som skräpar ner. Men indirekt bidrar du ju till nedskräpning. Dessutom får du räkna med många irriterade bilägare!

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 20

2007-12-05, kl 13:01

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

Du slössar dessutom med massa papper och får en del utltra greens efter dig ;-)

"Pimpa" din bil istället som jag har gjort och parkera den centrallt istället.

www.websupporten.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 20

2007-12-05, kl 16:55

username

Hans
Erik

Inlägg: 9

Jo pimpa bilen är bra men ... skulle vilja ha reda på exakt vad som gäller angående ämnet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 20

2007-12-05, kl 17:07

Andren

Andren

Inlägg: 140

Finns ingen lag som kan hindra dig, men du lär inte få positiv respons
snarare tvärtom, skulle själv se det som bevis på dåligt affärsomdöme liknande spam

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 20

2007-12-05, kl 17:12

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Hans Erik:


Jo pimpa bilen är bra men ... skulle vilja ha reda på exakt vad som gäller angående ämnet.





Det är inte förbjudet, men som sagt ovan, folk gillar inte denna typ av nedskräppning.

Har du delat reklam någon gång?
Jag har jobbat på CityMail och kan säga att folk HATAR reklam. 65% av folket i alla fall.

Tanterna på Östermalm bytte postkod varanan vecka, eftersom City Mail delade mycket direktreklam i början (1992).

En bra hemsida + bra placering på Google + pimpat bil är mycket enklare och sökrare sätt att marknadsföra sig.

LYCKA TILL!

Mvh
Daniel Belovarsky
www.websupporten.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 20

2007-12-05, kl 17:20

Andren

Andren

Inlägg: 140

I USA kan du få fängelse för att stoppa reklam i någons brevlåda



skulle införas i sverige med!!



tror vi alla bär ut 20 kg papper varje vecka huhu



En bra affärside måste vara att samla in reklam papper hos hushåll o sälja till pappesbruken

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 20

2007-12-05, kl 17:41

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Lars Andren:


I USA kan du få fängelse för att stoppa reklam i någons brevlåda



skulle införas i sverige med!!



tror vi alla bär ut 20 kg papper varje vecka huhu



En bra affärside måste vara att samla in reklam papper hos hushåll o sälja till pappesbruken





I Bulgarien får man betalt när man "pantar" papper, på samma sätt som när man pantar flaskor här i Sverige.

Om här i SWE man fick betalt (låt oss säga 50 öre per kg), då skulle många skolelever att panta papper. => Bättre miljö och en liten slant till skolresan ;-)

P.S: Jag skulle stödja starkt en liknande fängelseförslag som i USA, när folk stoppar reklam i min brevlåda utan min godkännelse. Jag är trött på alla dessa mäklare som vill "köpa" mitt hus vecka efter vecka ;-)


Mvh
Daniel Belovarsky
www.websupporten.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 20

2007-12-05, kl 19:46

and

and

Inlägg: 155

Reklam i brevlådan har jag avhjälp. Lapp med texten "Ingen reklam tack!". Dock gav de mig heller ingen IKEA-katalog. Trist. Men i alla fall, du får sätta lappar på bilar, men alla företag som lappat min bil har jag blivit negativ till. Särskilt Gatubolaget... Skämt åsido, men det är bättre med en bil som syns.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 20

2007-12-05, kl 20:00

Andren

Andren

Inlägg: 140

"Ingen reklam tack!" jo tack hur många har inte provat detta utan det hjälper!?

Du måste vara en av dom få som fått det fungera

NÄ... det skulle vara straffbart o lägga reklam om inte skylten "Ja reklam tack" finns på lådan

Mvh
Lars

Ps, nästa steg är att ta bort brevlådan helt! samt hänvisa till [email protected] hehe Ds

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2