Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Partner - Färdigt system - Spärrar telefonsäljare

Inlägg 1 av 6

2012-06-17, kl 23:29

PeterCB

PeterCB

Inlägg: 6

Partner - Färdigt system - Spärrar telefonsäljare

Peter Persson heter jag och är 43år. Jag har arbetat med maskin- och produktutveckling i egen regi i 22år. Jag har under de senaste två åren tagit fram ett system som effektivt spärrar telefonsäljare, telefonintervjuare och proffstiggare som ständigt terroriserar oss via våra telefoner.

Systemet består av en klient i form av en hårdvara (dosa) eller mjukvara (app) ute hos användaren som kommunicerar med en eller flera av våra centrala servrar ute på nätet som via unika algoritmer håller klienterna ”up to date”. Systemet är patentsökt och designskyddat i Sverige. I dagsläget finns ett fullt fungerande system med en förserie om 20 klienter (dosor) och en server som kan demonstreras för rätt person.

Klienten lånas ut ”gratis” till kunden men kunden betalar för tjänsten där klienten flera gånger per dag ”pratar” med servern. Kunden får gratis prova tjänsten i 2 veckor innan avtalet görs aktivt. Är inte kunden nöjd, skickar de tillbaka materialet och allt är ur värden för dem. Låg tröskel för kunden, lätt att sälja. Om kunden väljer att fortsätta, betalar kunden därefter mellan 49-99 kr i månaden under en bestämd kontraktstid om 12, 24, 36 månader.

Lyckas man sälja till 1% av alla hushåll och företag med fast telefoni, betyder det att vi kommer att ha 50 000 abonnemang som varje månad betalar in 49-99kr…. Detta bara i lilla Sverige. Sedan har vi Norge, Danmark, Finland och hela EU. Marknade är enorm. Till detta kommer alla mobiltelefoner som vi ännu inte har påbörjat bearbeta.

Jag söker nu kapital och en (eller flera) DRIVANDE OCH ENERGISK samarbetspartner som gärna är ansiktet utåt för vår produkt/service. Någon som kan marknadsföring. Någon som har talets gåva och älskar att prata för vår produkt inför vem som helst. Någon som är en god vän av tangentbordet som inte räds att skriva produktmaterial, presentationer, affärsplaner, mm.

Intresserad? Berätta om mer om vem du är och vad du tror att du skulle kunna tillföra projektet. Jag har mera att visa och berätta....

Peter Persson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2012-07-04, kl 16:28

PeterCB

PeterCB

Inlägg: 6

Hej,

Jag har fått närmare 10 PM hittills på detta inlägg. De flesta är relativt unga personer men som helt klart kan vara intressanta att jobba ihop med i projektet framöver...

Nu skulle jag vilja hitta en driven och entusiastisk ekonom med skin på näsan, gärna 30+. Om du tror dig kunna tillföra vårt projekt något i form av kunskap, erfarenhet, kontakter, etc. hör gärna av dig omgående.

Tackar,Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2012-07-05, kl 08:59

holymao

holymao

Inlägg: 8

Hej gillar din idé, jag och min bror bedriver redan ett webb företag där vi har över 1000 företag medlemmar som betalar varje månad till oss.
Är du intresserad för att samma arbeta? Hör av dig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2012-07-05, kl 11:53

LisG

LisG

Inlägg: 4

Men finns inte det här redan genom NIX registret? Hur stor del av "deras" marknad tror du dig kunna kapa? NIX är ju vida kännt och, vad jag förstått, dominerande på marknaden.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2012-07-05, kl 12:05

PeterCB

PeterCB

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av: LisG

Men finns inte det här redan genom NIX registret? Hur stor del av "deras" marknad tror du dig kunna kapa? NIX är ju vida kännt och, vad jag förstått, dominerande på marknaden.



Det är VÄLDIGT få callcenters som följer NIX rekommendationer Dessutom kostar det pengar för callcenters att "tvätta" sina listor mot NIX. Dessutom är NIX enbart för privatpersoner. Företag har inget skydd alls idag.

See http://www.nix.nu/sp%C3%A4rra-f%C3%B6retagstelefonnummer.aspx

Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2020-03-13, kl 22:42

dreviewse

dreviewse

Inlägg: 1

Det finns ännu mer dominerande på marknaden.
http://datingreview.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat