Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Periodiseringsfond, byte till AB?

Inlägg 1 av 2

2018-05-02, kl 00:09

Norman

Norman

Periodiseringsfond, byte till AB?

Bytte från inkomst av tjänst och Fa till AB 1 april, då frågan är hur jag gör med allt i Periodiseringsfonderingar. Öka, minska maximalt eller flyttas?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2018-06-28, kl 06:43

Oranges

Oranges

Citat:

Ursprungligen postat av: Norman

Bytte från inkomst av tjänst och Fa till AB 1 april, då frågan är hur jag gör med allt i Periodiseringsfonderingar. Öka, minska maximalt eller flyttas?

Hej.

Jag är varken skatteexpert eller revisor men önskar lämna lite privata tankar som kanske kan hjälpa dig. Med hänvisning att det är ju upp till dig att lösa det till syvene o sist utan att mitt inlägg är någon form av säker källa (Egen risk vill säga).

Du borde ha kollat med skatteverket också då de idag är vänlig inställda till att hjälpa företagare (oftast).

Men om du har betalat för lite i skatt så går ju inte det att ändra på oavsett om du hade pengarna kvar på företagets konto eller inte. Detta är ju något som borde ha framkommit i bokföringen innan ni gjorde transaktionerna mellan fonderna som ni nu gjorde, om allt sköttes helt korrekt i och med att man borde ha gjort klart allt innan i det gamla bolaget, om man ämnade att föra över pengarna till ett nytt bolag.

Hur mycket hjälp fick ni av revisorn? Enbart grundläggande eller mer utförligt? I så fall har ju denne till uppgift att upptäcka den här typen av problem och dessutom skyldig enligt lag att utföra sitt jobb korrekt, i det yttersta, ta bara ett litet lån för att betala av din skatteskuld https://creditonline.today/se/frogtail ..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat