Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 3

1 2 3
Forum Marknadsföring & Reklam

Prisvärd internetmarknadsföring?

Inlägg 1 av 24

2011-07-15, kl 21:17

andre123

andre123

Inlägg: 8

Prisvärd internetmarknadsföring?

Jag försöker tänka ut prisvärda sätt att marknadsföra sig genom Internet.
Till en webshop.
Det som slår mig är via Facebook, bloggar?

Har ni några fler tips?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 24

2011-07-16, kl 09:48

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Eftersom jag precis håller på att utveckla en internet marknadsföringstjänst så tänkte jag att jag kunde kommentera här.

Jag har gjort en bloggportal: vitorm.se. Jag håller nu på att utveckla ett slags annonseringsnätverk där det är meningen att företag ska kunna lägga in sina banners och annonser. Sen ska bloggare välja vilka annonser de vill visa och de får då 10% av förtjänsten. Betalningssättet jag tänkte erbjuda är ppc. Alltså pay per click - betala för varje unikt klick. Priset är inte riktigt bestämt. Jag tänkte att företagen själva ska få bestämma hur mycket de vill betala. Men runt 1 kr ungefär.

Om du skulle annonsera hos mig så skulle du alltså kunna betala 1kr för varje unik besökare som skickas till dig. Det är betydligt mer kostnadseffektivt än annonseringstjänster som adwords, google och facebook. Nackdelen är ju dock att jag bara har 125 bloggare för tillfället. Vilket betyder att klicken inte kommer bli speciellt många till en början. Men jag får 3-4 nya bloggare om dagen och jag tror att bloggportalen kommer att växa enormt snabbt när det här annonseringsnätverket är färdigt, vilket det kommer att bli i slutet av juli, om ca 2 veckor.

Jag kan ju kontakta dig när allt är klart och se vad du säger då.

MVH Johan Henriksson

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 24

2011-07-29, kl 16:03

andre123

andre123

Inlägg: 8

Tack! Mer svar önskas :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 24

2011-07-31, kl 18:08

Johansöderblom

Johansöderblom

Inlägg: 31

En bra början är ju Adwords. Det är ju enkelt och kan vara en bra grund.

www.johansoderblom.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 24

2011-08-04, kl 22:14

Bleedz

Bleedz

Inlägg: 32

kolla även av www.50lappen.se

http://www.50lappen.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 24

2011-08-07, kl 19:40

Spherewalker

Spherewalker

Inlägg: 6

Adson är en snabbt växande marknadsföringskanal där annonsköpare och webbplatsägare möts på ett helt nytt och smidigt sätt.

Adson samarbetar med många webbplatsägare och ger annonsköparen tips när annonsplatser dyker upp som passar en förvald budget och kategori av målgrupp.

Det kostar inget att bli medlem som annonsköpare. Du som är webbplatsägare och ansöker betalar heller ingen medlemsavgift men Adson tar ut en förmedlingsavgift på 25% när vi säljer/förmedlar en annonsplats.

Besök www.Adson.se för mer information.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 24

2011-08-19, kl 19:10

MaletMotMiljonen

MaletMotMiljonen

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av: andre123

Jag försöker tänka ut prisvärda sätt att marknadsföra sig genom Internet.
Till en webshop.
Det som slår mig är via Facebook, bloggar?

Har ni några fler tips?



Jag jobbade tidigare för ett av Europas största internetmarknadsförings företag, och det finns såååå mycket webshoppar som kämpar för att dra kvalificerad trafik, för att sen tjäna pengar i slutändan.

Jag hade velat veta vad exakt det är du säljer i din webshop, men om vi säger att det är strumpor så kan du använda dig av en gratistjänst som heter Google Places.

Där kommer man att få riktigt bra sökresultat om man söker på branschspecifika ord lokalt som till exempel "kläder borås".

För att komma igång och läsa hur man gör så skriver du i ditt företag i googles sökruta, ditt företag ska då dyka upp och du kan registrera det med olika branschord (upp till 5 stycken).

Därifrån får du nu trafik till din webshop, och är den optimerad nog så har du fått kunder utan att betala en krona! Lycka till :)

Du kan bli VAD du VILL!
http://maletmotmiljonen.blogspot.com/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 24

2011-08-22, kl 02:05

HemsidePortalen

HemsidePortalen

Inlägg: 8

Har ni kört en ordentlig SEO - sökmotoroptimering på sidan?
Om inte så kan jag erbjuda dessa tjänster via HemsidePortalen.se. Att hamna högt i SERPEN utan detta är i många branscher en omöjlighet.

Vet inte i ditt fall, men kontakta mig så kan jag göra en gratis sökordsanalys och se förutsättningarna.

-------------------------
HemsidePortalen.se
http://hemsideportalen.se

http://HemsidePortalen.se
Webbtjänster på nätet

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 24

2011-08-25, kl 00:30

kleio

kleio

Inlägg: 43

KOlla gärna på http://driva-webshop.se/

Iwona Eriksson
*
Driva företag med sociala medier: driva-webshop.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 24

2011-09-02, kl 08:19

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Om jag drev en webbutik så skulle jag jobba med affiliatemarknadsföring, SEO och sponsrade länkar. Affiliatemarknadsföring är bra för att du oftast enbart betalar per ny order. Exempel på bolag som hjälper till med detta är www.affelix.com, www.frossle.com, www. adrecord.com

SEO, eller sökmotoroptimering som det heter på svenska, är också en viktig pusselbit i ens marknadsplan. Man når oftast kunden i det ögonblick kunden är intresserad av att köpa något, då kunden faktiskt sökt efter din produkt. Når man inte bra placeringar i Googles sökresultat så kan man komplettera sin SEO med sponsrade länkar. Det är näst intill omöjligt att man rankar i topp hos Google på alla sina sökord, och då kan det vara bra att lägga pengar på att köpa sig en placering.

Lycka till!!

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 3

1 2 3