Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Säljbyrå söker samarbetspartner+ behöver förslag på bra leverantörer!

Inlägg 1 av 4

2005-04-20, kl 02:19

username

Jenniefer
Johansson

Inlägg: 21

Säljbyrå söker samarbetspartner+ behöver förslag på bra leverantörer!

Jag har jobbat som säljare i flera år och har haft eget företag i tre år en "säljbyrå" där jag säljer flera tjänster.
Har tidigare klarat mej utan hemsida men då jag ska expandera och vill ha mer seriösa säljuppdrag kommer jag starta upp två olika hemsidor, den ena med e-handel. Jobbar till största delen ute på nattklubbar, företagsfester och liknande med shower, artister och kändisar.

Behöver förslag på saker som jag kan sälja på nattklubbarna. Ex kläder, smycken, spraytan osv. Har någon några bra tips. Tänkte nämligen erbjuda produkter på nattklubbarna och sedan ge ut hemsideadressen så att folk kan gå in och beställa själva i lugn och ro.
Kommer dessutom att marknadsföra hemsidan på alla affischer, flyers och liknande.

Jag vill även få förslag på återförsäljare/leverantöre/grosister eller liknande då jag vill "designa" mitt egna klädmärke och ha detta ute på modevisningar. Ska nämligen sätta upp flertalet turnér framöver. Jag söker alltså div samarbetspartners som är intresserade av att nå ut till folk från ca 16-40 år (dvs folk som rör sej i nattlivet på ex gymnasiediscon, uteställen och konserter). Jag har hjälpt div företag att nå ut till denna kundkretsen. Men vill hitta nya företag som vill marknadsföra sig på detta sätt. Är du tex kläddesigner eller har någon kul produkt som du vill nå ut med?
Jag vill hitta samarbetspartner för en långsiktig relation som vi båda tjänar på.
Finns det någon som vill ha hjälp av en duktig och driven säljare?
dessutom tips på bra webhotell, någon som gör snygga och inte sååå överdrivet dyra hemsidor, tips på bra tryckeri.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-04-20, kl 14:44

username

Jonas
Lindén

Inlägg: 3

Ang leverantörer kan jag rekommendera b-one.net för web-hotell, billigt och stabilt. Har min sida där sen 3 år och det har funkat utmärkt. Tryckeri i Stockholm: AlfaPrint, bra grejor till bra priser www.alfaprint.se.
Och skulle du behöva hjälp med grafisk design och profilering så mailar du mig på [email protected]

Lycka till,
Jonas Lindén

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-04-20, kl 18:16

username

Jenniefer
Johansson

Inlägg: 21

Tack så mycket för era förslag.. kommer att kolla upp dessa och återkomma!
mvh jenniefer

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-04-21, kl 10:07

entapir

entapir

Inlägg: 15

Rekommenderar också b-one. superduperbra på alla vis faktiskt! Har även kollegor med konton hos b-one. Alla nöjda.
Kolla så du får med ngn form av publiceringssystem med hemsidan, så du kan lägga in produkter själv. Dyrare, men kan vara bra (t.ex när man ska lägga in produkter själv).

En annan grej du kan göra, är att skaffa en fet fotoutrustning och ta bilder på folk i pinsamma situationer, och sen erbjuda dem att köpa bilderna ;) (fast det kanske PUL sätter stopp för?)
Lycka till!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat