Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Revolutionerande uppfinning.

Inlägg 1 av 9

2011-10-31, kl 18:31

Davor

Davor

Inlägg: 3

Revolutionerande uppfinning.

Ja, med båda fötterna på jorden vågar jag faktiskt påstå detta. Jag har en otroligt smart lösning till ett problem människor ofta stöter på. Jag hade gärna berättat för att få lite feedback men inte just nu. Jag skulle behöva utveckla en prototyp utav min "uppfinning", men jag vet inte riktigt vart jag skall vända mig. Dessutom så undrar jag väldigt mycket över hur patentregistrering och liknande går till. Men mitt första mål är att utveckla en prototyp som sagt. Är djupt tacksam över svar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2011-11-07, kl 14:56

Davor

Davor

Inlägg: 3

Det verkar inte vara någon som tar mig särskilt seriöst. Jag vill verkligen få detta att fungera och har redan tagit kontakt med flera stora elektronikkedjor som har visat stort intresse för denna produkt. Jag behöver lite hjälp på traven bara och den som erbjuder denna hjälp kommer inte att ångra sig tror jag. Hör gärna av er om ni vill veta mer!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2011-11-13, kl 22:13

Robban911

Robban911

Inlägg: 6

Tjena!
Har inte erfarenhet av att ta fram prototyper, men vad är det för typ av material osv. ska den bara vara en plastprototyp eller en fullt fungerande komponent?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2012-01-06, kl 20:24

Aspervall

Aspervall

Inlägg: 2

Kan tyvärr inte hjälpa dig med prototyp, men när du är klar med den och har patent får du gärna höra av dig till mig om hjälp med kontakt av riskkapitalbolag. Har kontakter med några av de största aktörerna i USA.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2012-01-06, kl 20:49

Davor

Davor

Inlägg: 3

Absolut! Det är på gång så att säga, lämna gärna din mailadress så jag kan kontakta dig, eller du kanske föredrar att denna sida? Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2012-01-07, kl 16:10

KlarDesign

KlarDesign

Inlägg: 3

Hej

vad är det för typ av produkt? Almi hjälper till med patent omkostnader

Morgan SE Larsson

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2012-04-25, kl 15:44

Kolonien

Kolonien

Inlägg: 5

Om du vill ha hjälp att utveckla en prototyp får du berätta liiite mer om funktion och material eller beskriva en liknande befintlig produkt.

Jag jobbar med flera industridesigners och produktutvecklare. De kan hjälpa dig att utveckla och skydda produkten.

Hur långt har du kommit?

Fredrik Helgöstam
VD
Kolonien Coworking AB

08-21 01 02
0704-56 53 95
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2013-02-19, kl 11:11

KaprocoAB

KaprocoAB

Inlägg: 5

Behöver du fortfarande hjälp med prototyp så besök gärna våran hemsida och se vad vi kan erbjuda.
Hoppas att vi ska kunna hjälpa dig om behov fortfarande finns.

Martin Heed
Kaproco AB
"Plastdetaljer med 3D-skrivare"
http://www.kaproco.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2013-05-10, kl 13:40

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag förstår ditt dilemma, hade själv en uppfinning som när jag bad som jag trodde seriösa att vidareutveckla så stal man produkten. Några mer ideér har jag inte lämnat ut men efter ett tag fick jag genom uppfinnartidningen se att en fransman fick pris som årets uppfinnare. Vi var iaf 2 om idén så det går att lyckas.
Lycka till
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat