Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

skulle du satsa pengar??

Inlägg 1 av 7

2004-12-19, kl 15:26

username

Matthias
Larsson

Inlägg: 5

skulle du satsa pengar??

hej!!

Lever och pluggar som student, satt och pluggade på en tenta och kom på en en idé som många idag säger är en affärsidé. Hur som helst samlade folk och började brainstorma om allt kring den här affärsiden.

Min idé bygger på att man ska få ungdomar att börja tänka i entreprenöriella banor redan på en mycket tidig nivå.

Just nu sitter jag tillsammans med ett antal ungdomar och funderar på hur vi ska få det hela att fungera och inom en snar framtid kommer vi behöva kapital och samarbetspartners som är villiga att satsa både pengar och tid och idéer.

skulle du om du hade pengarna, investerat i den här typen av projekt?

hör gärna av dig med synpunkter//Matthias

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-12-19, kl 16:08

username

Matthias
Larsson

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej!!

Lever och pluggar som student, satt och pluggade på en tenta och kom på en en idé som många idag säger är en affärsidé. Hur som helst samlade folk och började brainstorma om allt kring den här affärsiden.

Min idé bygger på att man ska få ungdomar att börja tänka i entreprenöriella banor redan på en mycket tidig nivå.

Just nu sitter jag tillsammans med ett antal ungdomar och funderar på hur vi ska få det hela att fungera och inom en snar framtid kommer vi behöva kapital och samarbetspartners som är villiga att satsa både pengar och tid och idéer.

skulle du om du hade pengarna, investerat i den här typen av projekt?

hör gärna av dig med synpunkter på följande mail.

[email protected]

//Matthias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-12-20, kl 23:17

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

1990 fanns det inget dataspel för ungdomar som handlade om starta eget så jag gjorde ett sådan som jag presenterade för en uppfinnarförening. Vet ej om den förverkligades då jag slutade där på grund av inkopetens.
fortfarande bra om den ej är genomförd.
Den kunde användas i skolundervisningen än i dag.

Lars
lars_arenander"rocketmail.com
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-01-12, kl 00:48

username

Matthias
Larsson

Inlägg: 5

hej lars...

menar du att det skulle kunna gå att kommersialisera idén??hur skulle det hela gå till väga??jag har nog kontakter som gärna skulle kunna hjälpa mig,men det behövs nog mer än så.hör gärna av dig på min mail så kan vi kanske spinna vidare på den här idén.Jag har en hel del idéer men jag har ingen samarbetspartner som har kaptialet.min mail: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-01-14, kl 18:56

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Hemma från Lettland med nya idéer. Såg att @ kommit bort
[email protected]. Du får gärna idén av mig skriv til mig men kolla marknaden först. Något kanske hänt på ca 15 år.
Men det är ofta det är så jag har något bra men är nästan alltid för tidigt ute..

Det finns fina tryckerier i Riga och jag har sätt hur billigt det är med böcker där.
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-01-22, kl 19:20

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Med det förra inlägget menar jag ochså att trycka upp spel borde vara billigt. Jag vill gärna höra lite mer från dig. [email protected]
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-01-25, kl 18:47

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Titta på affärsidéer idag , det lär finnas ett spel redan
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat