Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Söker affärside att driva hemifrån

Inlägg 1 av 29

2011-03-14, kl 20:13

rognilss

rognilss

Inlägg: 2

Söker affärside att driva hemifrån

Jag och min sambo söker någon form av verksamhet att driva hemifrån. Jag jobbar heltid men min sambo går hemma, utstämplad och utan inkomst. Vi hade tänkt oss någon form av försäljning via webben som hon kan sköta på dagarna.  Vi har kollat lite på import från asien men det verkar krångligt. Kanske någon redan har några bra kontakter där och som kan hjälpa en igång? Kom gärna med andra bra förslag och tankar. Alla råd och tips är välkomna. DOCK är telefonförsäljning inget alternativ.Vi har som ni kanske förstår inget jätte startkapital heller.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 29

2011-03-15, kl 04:27

sca

sca

Inlägg: 11

 Hej!

Jag önskar jag hade några affärsidéer (som jag vill dela med mig) men jag kanske kan hjälpa dig, att hjälpa dig själv komma på några affärsidéer.

Att driva företag hemma är både billigt, smidigt och en stor problemfaktor;)

Det är billigt av den enkla anledningen att du slipper kostnader av lokaler, hyra etc. Det är smidigt för att man kan lägga ner så ofantligt mycket tid på företaget utan att behöva ta på sig några kläder i stort sett. (Dock inte något jag själv skulle göra).

Den stora problemfaktorn är just det sistnämnda. Att du kan lägga ner så ofantligt mycket tid på företaget att du och din sambo i slutändan inte kommer syssla med annat än just företaget. Ni kommer att bara prata företag, vilket inte en relation mår särskilt bra av. Man kan lätt glömma av varandra och på så sätt döda relationen (Vilket jag antar att du inte hade tänkt dig). Många klarar av den här spärren. Jag startar nämligen själv upp ett företag, har drivit företag tillsammans med mina partners och min erfarenhet säger att det är så mycket lättare att ni gör er beredda på slit, slit och åter slit, men även att ni planerar in stunder för er själva under tider då ni helt kopplar bort och förbjuder er att prata business oavsett hur roligt det än är.

Med mitt varningsfinger hissat så skall jag förhoppningsvis hjälpa dig komma på en affärsidé. (Ingen vill ju gärna avslöja sina egna affärsidéer. Speciellt inte om de tror på dom och kan tjäna pengar på dom. Därför skall du vara väldigt skeptisk till om någon avslöjar en idé som helt saknar baktanke)


Att komma på en affärsidé gör du simplast genom att söka på det här forumet, andra forum som inte alls har med företag att göra. Vad vill folk ha för något? Finns det något som de vill ha men som inte finns? Finns det ett gäng individer som upplever något som problem, som med era produkter som ni säljer kan lösa deras problem? Att ta reda på folks problem brukar ofta vara vägen för att hitta något att sälja. Vill ni sälja skor blir ni en i mängden och har således mycket svårt att slå er in i en bransch som redan är full av aktörer som slåss om samma antal kunder. Kanske inte skall sälja produkter utan tjänster? Minimala inköp och det enda man spenderar är tid. (Undantagsfall finns givetvis).

Finns det någon särskilt intresse som ni delar, där det finns stor potential att utveckla ett koncept eller en produkt?
Husdjursintresse har jag för mig vara en särskild guldgruva. Ta hundmänniskor. De, liksom jag (Då jag också är hundmänniska) vill ju våra kära så väl. Vad finns i andra länder som inte finns i Sverige? Finns det något som du kan importera som hjälper oss hundmänniskor kanske? Hästar, katter, fåglar. Det spelar ingen roll vad för djur då alla som äger ett djur älskar det utan dess like. Således är husdjursindivider villiga att betala för att våra djur skall ha det så bra som möjligt.

Ett grovt exempel på hur människor bryr sig mer om sina djur än sig själva.
Många gånger ser man en alkis på en parkbänk sitta med sin öl och sin hund. Då jag för tillfället har en anställning i en bransch där jag möter på alkisar näst intill dagligen så upptäcker man hur de här sargade individerna knappt kan leva utan sin hund. Ofta tror vi att alkisar köper öl för sina sista pengar Men ser du en hund vid dess sida går ofta de sista slantarna till den här hunden. Visst finns det exempel där sådana här individer har slagit och kanske sparkat sin hund men ovanligheten är såpass stor så alla gånger jag sett vanvårdade djur hos alkisar kan räknas på mina fingrar. Sen att hundarna saknar stimulansen i form av lek etc. är en annan fråga jag inte tar upp här, utan det jag vill visa på är att kan en hundmänniska, eller för den delen en kattmänniska välja mellan sig själv eller sitt djur väljer den ofta sitt djur i första hand.

Därför är det en idé att söka genom husdjursträsket för att hitta något att sälja.

Vidare undrar jag huruvida stor lagermöjlighet ni har? Vad för storlek på era produkter hade ni tänkt att ha hemma hos er? Skall ni fylla vardagsrummet för att utnyttja det som lagerlokal? Har ni bra förrådsutrymmen etc?

Har ni funderat över logistiken? Välja den som är billigast eller den som är närmast? Oftast kan den som är närmast vara billigast då man slipper bränsleförbrukning och värdeminskning på bilen om man behöver åka en bit vilket oftast är dyrare än prisskillnaden mellan logistikkonkurrenter.

Ett stort researchjobb är A o O för er för att hitta något att sälja. Men det är det värt.

Lycka till och hör av er gärna om hur det går :) 


Med vänlig hälsning

Carl-Jonas
Entreprenörsbloggare och inspiratör
http://www.carljonas.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 29

2011-03-17, kl 19:50

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Med din/er beskrivning så får jag känslan av att allt ska gå så snabbt, enkelt som möjligt och att ni inte ska behöva göra så mycket. Jag menar, ni har kollat på import från asien och tyckte det verka krångligt. Känslan jag fick där är att ni gjorde några snabbt google sökningar om hur det går till men förstod snabbt att det tar tid och man måste lära sig en massa. Sen om andra har affärsidéer och kontakter som folk kan dela med sig, tja, helheten blir att ni ska få allt serverat på ett fat och sen kan ni försöka sköta allt snyggt efter det. ( Är bara en känsla som jag fick men säger inte det är så ).

För att lyckas så kräver det tid, lite mer tid och ännu mer tid. Sen måste man ha vilja att lyckas och har man viljan att lyckas så ser man inga hinder utan bara fördelar. Är något svårt så får man ta sig igenom träsket och när man har klarat av det så har man lärt sig något. Utan startkapital så är det ännu svårare. Ska ni driva någon webbshop så kommer även det att kosta pengar (förutom importen) då man ska ha någon som gör hemsidan, webbhotell och domän ska köpas samt att man får räkna med att inte sälja så värst mycket under den första tidsperioden heller då kunderna inte står och bankar på dörren för att köpa er produkt.

Detta inlägget må har låtit väldigt kritiskt men det är feedback (positiv så ni vet vad som kan möta er och därmed vara beredda).

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 29

2011-03-22, kl 14:35

poloniak

poloniak

Inlägg: 5

Ja. Det är synd om din sambo, men jobba hemifrån är inga snabba pengar och lite kapital måste man ha. Det goda är att man kan faktiskt håll på många saker samtidigt. Jag började min verksamhet för jag ville tjäna extra pengar men tro mig det var inte lätt med tanke på att jag var helt grönt på webben. Idag har jag flera projekt på gång och även internationellt då behärskar jag många språk. Men viktigaste av allt, att  jag har vilja att lyckas och utveckla mig som person.
 Vi har ikväll var online presentation av verksamhet, kostar ingenting och kan man få ett inblick. Logga gratis på  http://www.gmg.se/OnlineABB/ , vi börjar klockan 20.00.

Jobba hemma, hemligheter med passiva inkomster

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 29

2011-03-22, kl 14:40

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Att ägna tid åt gmg.se är inte värt en enda sekund då de bara håller på med en massa MLM lösningar. MLM betyder Multi-Level Marketing. MLM är ett rekryteringsskit koncept där Person 1 rekryterar Person 2 och Person 1 får betalt, Person 2 rekryterar vidare Person 3 och Person 1 och Person 2 får betalt.

Detta är ett skit system som alla har tröttnat på det ger INGENTING utan man bara förlorar en massa tid man lägger ner på skiten. All MLM borde bannlysas!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 29

2011-03-22, kl 20:21

poloniak

poloniak

Inlägg: 5

För att lyckas så kräver det tid, lite mer tid och ännu mer tid. Sen
måste man ha vilja att lyckas och har man viljan att lyckas så ser man
inga hinder utan bara fördelar. Är något svårt så får man ta sig igenom
träsket och när man har klarat av det så har man lärt sig något...
Är det verkligen du som har skrivit det?

Jobba hemma, hemligheter med passiva inkomster

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 29

2011-03-22, kl 20:24

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Ja det är det men det finns gränser. MLM har passerat den gränsen. Det spelar ingen roll hur mycket tid man lägger ner på det för det tjänar ingenting till och man gör bara andras tjänster. Den tiden man lägger på MLM och det man får ut av det i längden är så sjukt mycket mindre än att komma på en egen produkt och starta företag själv och genomgå hela den processen helt ensam. Det ska liksom gynna sig i längden med all den tid man lägger ner och det gör det inte på MLM nivå.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 29

2011-03-23, kl 10:28

Willage

Willage

Inlägg: 6

Jag jobbar med Nu Skin vid sidan om mitt vanliga jobb, rekommenderas!!Kolla min hemsida www.bynazemi.nsedreams.com.Kontakta mig gärna för mer info:)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 29

2011-03-23, kl 12:29

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Gick in och kollade på hemsidan du länka till, Känns ju lite si sådär att behöva betala för att försöka sälja en produkt som någon annan också tjänar pengar på. Det är ungefär som att man går på en arbetsintervju om ett arbete som inte ens är säker att man tjänar några pengar på också måste man betala för att försöka. Kastar sådanna koncept tillsammans med MLM åt hel**te!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 29

2011-03-23, kl 13:13

Willage

Willage

Inlägg: 6

Det är junte alla som förstår affärsidéen med MLM eller hur mycket man kan tjäna. Men så är det ju med affärer - alla kan inte fatta;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 3

1 2 3