Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

Söker tygfabrik som kan trycka min design!

Inlägg 1 av 4

2012-03-11, kl 07:32

username

Marija
Nilsson

Inlägg: 2

Söker tygfabrik som kan trycka min design!

hej jag letar efter tygfabrik här i sverige men kan även vara utomlands som kan trycka tyg efter min design.Jag har eget bolag som skalla sälja detta sen.Nån som har en aning i vilken ende jag ska börja leta jag hittar inga resultat. mvh marija

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-04-02, kl 18:38

Spedition

Spedition

Inlägg: 11

Hej
Hör av dig till [email protected] så tror jag att jag kan tipsa om ett företag som kan hjälpa dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2017-03-30, kl 15:37

NalaDia

NalaDia

Inlägg: 3

Hej!
Testa följande sida för tryck på tyg!
https://www.colourpicture.se/
Hoppas det går bra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2017-05-06, kl 09:58

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Marija
För det första har du publicerat din fråga under rubriken Mässor... - helt fel underforum. Men OK. Sedan.
Vi sysslar med tyger sedan länge - normalt från Indien. Tygtillverkare i Sverige - finns i princip inte. De som ordnar tyger i Sverige är företag som ordnar från annat land. Finns massor av saker att ta hänsyn till när man beställer tyger:
  1. Olika tekniker - beroende på om man tar med teknikvarianter eller inte talar vi om 10-talet till flera hundra varianter.
  2. Olika material och materialblandningar - finns hundratals
  3. Olika trycktekniker - i vart fall ett 10-tal olika huvudvarianter
  4. Olika behandlingar man kan välja till om man vill - i vart fall ett 30-tal olika
  5. Olika sorters tryckfärger - finns ett antal olika
  6. Att minimum varierar från 5 meter till 5.000 meter, dvs man kan ibland göra mindre men då får man betala för minimum eller nästan minimum i alla fall
  7. Att minimum, med få metrar är handgjorda - annars handlar det om stora mängder för själva tygtillverkningen
  8. Att en variant att tillverka mindre mängd tryckt tyg är att trycka digitalt - effektivt men mycket dyrare per meter
  9. Sedan finns samma tyg i olika vikter och kostar då olika
  10. Att ofta är det olika företag som tillverkar själva tyget och som utför trycket
  11. Sedan måste alla variabler passa ihop - annars kan man få problem + glöm inte att olika variabelkombinationer ger olika tvättråd


Vi har drivit egen fabrik i Indien som tillverkade kläder mm så vi kan detta utan och innan. Så maila oss gärna så kan jag se om vi kan hjälpa till:
[email protected]

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat