Inlägg 1 av
4
2011-07-19, kl 17:56
delshad
Starta eget.. I sverige eller utomlands???
Hej
det är såhär att jag har fått reda på att jag måste starta ett företag eftersom jag säljer appar och de går rätt bra...
Är 19 år fyller 20 i augusti... Nu vet jag inte om det är bättre att starta i Sverige eller utomlands..
Är det något problem att starta det utomlands? vilka fördelar och nackdelar finns det??
Är det något speciellt jag ska tänka på när jag startar ???
Namn osv...
Är ganska ung så hoppas ni förstår mig!
Mvh Delshad
Svara
Svara med citat
Inlägg 2 av
4
2011-07-24, kl 23:20
larsarenander
Lettland är ett land med bra villkor för företagare samt billig arbetskraft på nära håll. När man är ung och eventuellt inte har några förpliktelser i Sverige. så finns stora möjligheter.
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
4
2011-07-27, kl 01:01
mikaelgreen
Enkelt uttryckt: Så länge du inte gör rätt stora pengar, är det betydligt enklare och billigare att starta och driva i Sverige. Att driva utomlands kostar oftast en del, eftersom du inte kan vara där själv och sköta det administrativa, så det lönar sig först när du gör en hel del pengar. Och skattesatsen i Sverige är faktiskt inte så hemsk för lägre inkomstter. Så jag skulle föreslå att börja i Sverige och sedan ev flytta utomlands om du gör såna inkomster att det lönar sig.
/Micke
Account Factory - bokföring till fasta priser för små företag. Allt på webben. Gratis startuphjälp.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
4
2011-07-28, kl 12:16
larsarenander
Micke, du har helt rätt när det gäller det stora flertalet och en början i Sverige är aldrig fel för de allra flesta. Ofta kan det även vara social hänsyn som gör det besvärligt. Jag har haft en del sådana fall där vinsten skulle bli enorm men ändå fallit på grund av sociala skäl. Men är man ung och obunden och vet med sig att det blir stora intäkter och små utgifter så tveka inte.
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat