Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta eget kostillskott märke

Inlägg 1 av 2

2018-07-05, kl 20:50

alex0

alex0

Inlägg: 1

Starta eget kostillskott märke

Har planer på att dra igång ett eget märke inom kosttillskott och letar därför efter en tillverkare som kan kapsla in pulvren. Tanken är att ha max tre produkter från början sen utöka det. Jag har fått tag på kosttillskotten i pulverform genom den fabriken som de själva äger patent men de kommer skicka det som pulver form till mig så här i Sverige måste jag kapsla in de och sedan måste jag hitta glasburk och etikett osv. på dem.

Min fråga till er är hur går jag till väga? Hur hittar jag den som kapslar in de? Hur hittar jag glasburk förpackning? Jag har sökt men inte hittat jätte mycket så vore tacksam för lite hjälp och eventuella saker som jag bör tänka på.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2018-07-06, kl 13:17

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Alex,

Vad spännande!

Först och främst, har du tagit reda på att just ditt kosttillskotts innehåll är godkänt inom EU/Sverige? Vet att jag köpt kosttillskott förr som var godkänt i USA men inte inom EU, sånt kan bli problematiskt.

Sen måste jag fråga, varför just glasburkar? tror det kommer göra din produkt dyrare i onödan.

Googlade lite snabbt och hittade den här sidan, kolla med de om de kan hjälpa dig, annars får jag upp mycket om att köpa en egen maskin för att inkapsla hemma -
http://se.genex-capsule.com/gelatin-capsules/

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat