Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Startar vinimport - söker partner + logistiktips

Inlägg 1 av 4

2020-01-30, kl 22:42

jerazz

jerazz

Inlägg: 2

Startar vinimport - söker partner + logistiktips

Jag ska börja importera vin och sälja genom Systembolaget och restauranger/krogar, och som rubriken lyder skulle jag också vara intresserad att hitta en partner inom företagsresan.

Jag har etablerad kontakt med en vingård, och tänker kontakta flera vingårdar så fort jag kommer igång. Jag har hyfsad koll på tillstånd och skatt, men har svårt att lösa logistiken inom Sverige. Jag har hittat ett företag som bjuder helhetslösningar, men hade hellre valt ett företag som sköter enbart distribution (jag kan lösa lagring själv). Jag är baserad i Göteborg. Några tips?


Tack på förhand!
Jeremy

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2020-05-30, kl 08:19

NordicPenImports

NordicPenImports

Inlägg: 24

Hej
Har du löst detta än?
Jag har en lång erfarenhet av lager och logistik, senast jag var inne på distribution av produkter till Systembolaget använde vi oss av ett företag i Kungsbacka som redan körde till deras butiker.
Hör gärna av dig om du behöver ytterligare info

Niklas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2020-09-20, kl 18:22

Lual1506

Lual1506

Inlägg: 1

Hej
Mycket intressant idé av importera viner.
Jag har mycket bra kontakter med vingårdar i Chile som producerar viner som ej finns i Sverige.
Låter intressant, hör gärna av dig så kanske kan vi samarbeta framöver.
Hälsningar
Luis Alegria
SWEDENEX
[email protected]
Tel:0706768406

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2021-06-19, kl 20:01

labans

labans

Inlägg: 3

Hojta om ni startar en affiliate verksamhet, vi har en sida som är på gång att få en del trafik som vi kan skicka åt ert håll.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat