Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Utveckling av app

Inlägg 1 av 2

2017-09-07, kl 19:38

vendelamolly

vendelamolly

Inlägg: 1

Utveckling av app

Hej på er!
Nu är det så att jag och några vänner ska starta upp ett UF-företag. Själva idén kom vi på när vi i årskurs 2 hade draknästet på vår skola med domare som Raja Thoren, ägare av thorengruppen, Joakim Bornold, sparekonom Nornet och Marie Brodin, vice president of marketing and communications Sandvik Mining bland annat. Draknästet går ut på att man pitchar sin affärsidé på fem minuter till företagsprofiler och vi pitchade bland annat till dom jag nämde ovan. Vi vann bästa tjänst av cirka 30 stycken andra tävlande med vår idé.
Men det finns svårigheter som att vi behöver bygga upp en app/hemsida men vem kan tillverka den? Det finns företag som gör detta men kostar över hundratusen och de kostnaderna har inte vi. Kan man söka bidrag för att starta upp ett UF? Vet ni någon/några som gör detta för en billigare summa?
Alla svar och idéer uppskattas, ni kan nå oss på vår mail [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2017-09-14, kl 10:55

Foribac

Foribac

Inlägg: 9

Hej,

När det gäller UF så kommer ni att lägga ner företaget efter skolan slut. Därför är det svårt med att få en investerare då det är ett UF bolag.
Men att ni startar upp ett riktigt bolag och sedan brinner för er vision så Kanske det finns en investerare som hjälper er.
Jag hade till exempel kunnat bygga upp er app/hemsida och investerat kanske i bolaget om det är ett intressant koncept.
Men då vill jag inte investera i ett UF bolag.

Du får gärna kontakta mig, jag har hjälpt ett par ungdomar med deras UF bolag för.
Varit deras mentor, när det gäller unga entreprenörer.

Mvh
Johnny

“Chase the vision, not the money, the money will end up following you.”

Inläggets betyg
Svara Svara med citat