Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Vi finansierar!

Inlägg 1 av 8

2014-10-28, kl 18:20

Gabrielkroon

Gabrielkroon

Inlägg: 7

Vi finansierar!

Hej,

Vi söker intressanta verksamheter och affärsideer att finansiera upp till 100%.

Vi riktar oss främst mot att finansiera import/export inom Europa
Därmed sköter vi importen från utlandet till lagret åt er

Vi är insatta i europeiska lagar och regelverk vad gäller import/export

Vi erbjuder även privata lån
Att ha tidigare betalningsanmärkningar är inget problem

Detta är lite kort om vad vi kan göra för er verksamhet.
Om ni är intresserade så bör ni skicka ett mail till [email protected] där ni utförligt beskriver er verksamhet och vad ni önskar finansiering till!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2014-11-01, kl 17:51

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Låter oseriöst. Skulle varna för att svara på denna typ av "annonser". Så går det nämligen inte till och en hotmail-adress är inte förtroendeingivande i detta sammanhang.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2014-11-02, kl 10:49

Gabrielkroon

Gabrielkroon

Inlägg: 7

Verksamheter finansieras av mig som privat person. Därmed använder jag min personliga mail.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2014-11-02, kl 14:47

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Du skriver inledningsvis "vi". Det låter inte som en privatperson. För att göra affärer med pengar, t.ex. låna ut till import/export till andra än närstående skall man registrera sig hos Finansinspektionen. Vad jag vet är det bara företagare som gör det. Så frågan vem är DU och hur kommer det sig att du erbjuder detta?

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2014-11-02, kl 15:08

Gabrielkroon

Gabrielkroon

Inlägg: 7

Eftersom verkligen verkar intresserad av att få reda på hur jag/vi är verksamma så kan detaljer

Som jag tidigare nämnde så är vi inte ett företag, vi jobbar heller inte med finansiering och investeringar på heltid.
Vi är två personer som har kapital och kunskap om den europeiska marknaden. Detta är någonting som många inhemska företagare saknar.

Det vi söker är en verksamhet som inte kan få lån/finanisering för att expandera sin verksamhet. Här kan vi, om vi tror på verksamheten, gå in med en finansiering.

Att vara legitimerad företagare och ha tillstånd från FI är onödigt om vi inte har en verksamhet som vi tror på.

Självklart förstår jag att det verkar lite udde att skriva om finansiering på forum som dessa men samtidigt så skadar det aldrig att försöka.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2015-08-04, kl 13:01

rkprodog

rkprodog

Inlägg: 2

Jag söker finansiär till en ny verksamhet. Dock inte inom export och import, men en ny snabbt växande bransch. Kan berätta mer om intresse finns.
IMport och exportsidan har jag på min webbutik. Kanske finns det mer att göra där, men har varken kunskap eller ekonomisk möjlighet att utveckla den. Jag har många fina produkter som behöver komma ut inom landet. Vi har fokuserat på direktmarknadsföring och webb, men marknaden är stor.

[email protected]
www.rkprodog.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2015-08-08, kl 20:45

olympia

olympia

Inlägg: 1

Jag har drygt 30 års erfarenhet av fastighetsbranschen i Storstockholmsområdet. Söker nu en finansiär för köp och försäljning av lägenheter och mindre fastigheter. God marknadskunskap ger hög avkastning och snabb omsättning. Kontakta mig om intresse finns så kan jag informera närmare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2015-08-13, kl 08:36

Denish

Denish

Inlägg: 9

Låter lite oseriöst, men men...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat