Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Vi söker kapital ! Helt unik affärsidee !!

Inlägg 1 av 6

2011-09-05, kl 14:10

Affärsbolaget Sverige

Affärsbolaget Sverige

Inlägg: 5

Vi söker kapital ! Helt unik affärsidee !!

Hej!

Jag och min kompanjon jobbar just nu med en helt unik affärsidee!
Det är väldigt sällan man kan säga att man har en realistisk affärside som inte finns på internet idag - Vi har det!

Vi har en helt ny genre och affärside inom spelindustrin som är kontrollerad och där det även finns ett stort intresse och efterfrågan från den aktuella målgruppen 12-25år världen över.

Det är alltid mycket svårt att berätta om en affärside utan att avslöja för mycket information. Vi har idag träffat ett antal olika investerare personer/företag som tror mycket starkt på konceptet och förstår möjligheterna med att lansera detta internationellt.

En av dessa investerare är ett ganska känt namn inom IT branshen idag.
Alla vi träffat har självklart skrivit under ett NDA avtal (sekretessavtal).
Men vi kan säga att intresset varit enormt stort.

Det är inte enbart pengarna som är viktiga för oss, utan att vi hittar rätt samarbetspartner som kan tillföra det som vi saknar.

Vår idee:

Det handlar om ett slags onlinespel som skiljer sig extremt från andra spel, vi har redan idag gjort en enorm reesearch och intresset är mycket stort. Utan att överdriva kan detta inom 2 år vara ett av världens ledande onlinespel och intäkterna enorma!

När det gäller marknadsföringen av detta spel, har vi en enkel men mycket stark marknadsföringsplan som är testad och fungerar. Vi har en stark kunskap inom det vi gör och vet att detta har den potential som man bara vågar drömma om.


Vad söker vi:

Vi söker dig/er som vet hur man driver en stor webbplats med enormt mycket trafik, och som har ett stort kontaktnät internationellt. Vi erbjuder mellan 10-15 % beroende på hur mycket som investeras samt vad du/ni kan tillföra.

Den ultimata samarbetspartnern driver idag en framgångsrik webbplats och har både kunskap och förmåga att utveckla och relisera. Du får gärna driva bolag med inriktining inom spelindustrin eller liknande.

Investeringen som krävs är mellan 150-500 k
men det beror på vad som kan tillföras samt erfarenhet.

Återigen detta är inget som finns idag!
Detta är något som har stor potential och då har vi undersökt affärsideen med en rad kunniga personer. Detta är internationellt!

Trafiken på webbplatsen kommer att vara enorm!
Intäkterna kommer att vara enorma men värdet i sajten kommer att ligga i trafiken initialt. sajten kommer att lanserars på engelska men är konfigurerad att lägga till ytterligare språk.

Låter detta intressant?

berätta om vem du är och vad du har för erfarenhet och vart ni finns.
Vi kommer inte att avslöja mer inan vi går vidare med ett NDA avtal.
Så ingen idee att försöka fiska ledtrådar om affärsideen.

Detta är ett "one in a lifetime" tillfälle.


Skicka Privat!

Mvh
Kevin & Robin

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2011-09-06, kl 17:42

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

Tja. man blir ju ganska nyfiken och intresserad.
Dock väcks lite frågetecken,
Det är alltså ett spel. (inget spel om pengar antar jag med tanke på åldern)
förstår att ni inte vill slänga ut vad som gör er ide unik.
Men, Hur har det gått med de Personer/företag/investerare som ni träffat som haft ett enormt intresse för eran produkt?
Finns det något skydd på produkten?? och vad säger annars att det inte ploppar upp 12000 liknande saker när ni lägger upp er?

Hur baserar ni investeringen 150-500k? För 10-15% av bolaget? dvs bolaget värderas till mellan 1,5milj-4milj.

Och vad skall investeringen användas till

att skapa en sida med mycket trafik är ju i dagsläget bara ett par knapptryckningar mer eller mindre.

Jag själv driver bolag inom musikbranchen.
Min systers man programmerar och utvecklar data och onlinespel.

Och återigen skyddet. två års tid är j*****t lång tid om vem som helst kan lägga upp liknande saker.

Och berätta gärna lite om var ni står idag och hur mycket ni själva investerat i bolaget.

Mvh//Manne

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2011-09-06, kl 18:26

Affärsbolaget Sverige

Affärsbolaget Sverige

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av: roxxie

Tja. man blir ju ganska nyfiken och intresserad.
Dock väcks lite frågetecken,
Det är alltså ett spel. (inget spel om pengar antar jag med tanke på åldern)
förstår att ni inte vill slänga ut vad som gör er ide unik.
Men, Hur har det gått med de Personer/företag/investerare som ni träffat som haft ett enormt intresse för eran produkt?
Finns det något skydd på produkten?? och vad säger annars att det inte ploppar upp 12000 liknande saker när ni lägger upp er?

Hur baserar ni investeringen 150-500k? För 10-15% av bolaget? dvs bolaget värderas till mellan 1,5milj-4milj.

Och vad skall investeringen användas till

att skapa en sida med mycket trafik är ju i dagsläget bara ett par knapptryckningar mer eller mindre.

Jag själv driver bolag inom musikbranchen.
Min systers man programmerar och utvecklar data och onlinespel.

Och återigen skyddet. två års tid är j*****t lång tid om vem som helst kan lägga upp liknande saker.

Och berätta gärna lite om var ni står idag och hur mycket ni själva investerat i bolaget.

Mvh//Manne




Hej Manne

Ska försöka svara på dina frågor:

1: Nej det är inget spel som handlar om riktiga pengar .

2: De som vi träffat som visat intresse har fått skriva på ett NDA/ NCA

3: Du kan aldrig skydda din affärside på Internet.(Självklart kan det komma både större och starkare aktörer som kan göra din idee, men det gäller att vara först och gå ut stort från start.

4: Att värdera ideen, så högt är lite orealistiskt kan tänkas, det vi menar är att vi hellre vill hitta någon som kan kompletera investering i pengar & tid. men det finns bolag som bara vill erbjuda pengar.

5:Investeringen ska gå till utveckling & marknadsföring och löner samt andra liknade utgifter som kan behövas.

6: Trafik bara ett par knapptryckningar??? Jag pratar om återkommande användare som är aktiva på sidan och INTE att länka folk till en sajt via reklam sedan aldrig mer kommer tillbaka.

7: Om du LÄSER så hoppas och tror vi att inom 2 år så kan detta vara ett av de ledande spelen inom denna kategori eftersom det inte finns några liknande, och om man är först och spelar sina kort rätt så är ju tanken att behålla den ställningen.

8:Vart vi står idag är fortfarande uppbyggnad och utveckling, hur mycket pengar vi investerat i detta projekt är inget som jag tänker diskutera öppet här.


Hoppas du fick svar på dina frågor, vi har hittat några som vi ska träffa för vidare kontakt, vem vet detta kanske blir en super HIT och gör mig/oss extremt rika, eller så blir det en flopp och vi får återgå till andra saker.

Men vi har så pass bra grund att stå på så det känns tryggt.

PS: Varför kan man inte radera sina tidigare eller gamla inlägg & trådar???? DS.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2011-09-06, kl 18:35

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

tja. ingen aning om varför man inte kan editera radera tidigare inlägg. vet att det strulat med diverse saker på denna sida innan.

att De som ni träffat som visat intresse har fått skriva på ett NDA/ NCA har jag förstått. det som är intressant för någon i min situation är snarare hur har det gått med dessa efteråt. har de investerat eller ej?

Du/ni kan ju Pma om ni vill. ang vad ni själva satsat på saken. dock kommer ingen investerare vara intresserad att investera 150-500k utan att veta eran investering etc,

Spec gärna lite mer. om Utv och löner etc. ett onlinespel sköter väl sig för det mesta ganska så mycket på egen hand? eller?

Hur länge är det tänkt att denna investering skall täcka upp?
150,000kr täcker ju bara upp för lön för en person i ca:10månader.
samt vad gör ni idag? driver ni anat bolag. arbetar med annat. jobbar med detta heltid etc??

Mvh//manne

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2011-09-06, kl 18:39

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

en lön att leva på i ca:6mån skall det givetvis vara.

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2011-09-23, kl 00:07

Alex21

Alex21

Inlägg: 8

Citat:

Ursprungligen postat av: Affärsbolaget

Hej!

Jag och min kompanjon jobbar just nu med en helt unik affärsidee!
Det är väldigt sällan man kan säga att man har en realistisk affärside som inte finns på internet idag - Vi har det!

Vi har en helt ny genre och affärside inom spelindustrin som är kontrollerad och där det även finns ett stort intresse och efterfrågan från den aktuella målgruppen 12-25år världen över.

Det är alltid mycket svårt att berätta om en affärside utan att avslöja för mycket information. Vi har idag träffat ett antal olika investerare personer/företag som tror mycket starkt på konceptet och förstår möjligheterna med att lansera detta internationellt.

En av dessa investerare är ett ganska känt namn inom IT branshen idag.
Alla vi träffat har självklart skrivit under ett NDA avtal (sekretessavtal).
Men vi kan säga att intresset varit enormt stort.

Det är inte enbart pengarna som är viktiga för oss, utan att vi hittar rätt samarbetspartner som kan tillföra det som vi saknar.

Vår idee:

Det handlar om ett slags onlinespel som skiljer sig extremt från andra spel, vi har redan idag gjort en enorm reesearch och intresset är mycket stort. Utan att överdriva kan detta inom 2 år vara ett av världens ledande onlinespel och intäkterna enorma!

När det gäller marknadsföringen av detta spel, har vi en enkel men mycket stark marknadsföringsplan som är testad och fungerar. Vi har en stark kunskap inom det vi gör och vet att detta har den potential som man bara vågar drömma om.


Vad söker vi:

Vi söker dig/er som vet hur man driver en stor webbplats med enormt mycket trafik, och som har ett stort kontaktnät internationellt. Vi erbjuder mellan 10-15 % beroende på hur mycket som investeras samt vad du/ni kan tillföra.

Den ultimata samarbetspartnern driver idag en framgångsrik webbplats och har både kunskap och förmåga att utveckla och relisera. Du får gärna driva bolag med inriktining inom spelindustrin eller liknande.

Investeringen som krävs är mellan 150-500 k
men det beror på vad som kan tillföras samt erfarenhet.

Återigen detta är inget som finns idag!
Detta är något som har stor potential och då har vi undersökt affärsideen med en rad kunniga personer. Detta är internationellt!

Trafiken på webbplatsen kommer att vara enorm!
Intäkterna kommer att vara enorma men värdet i sajten kommer att ligga i trafiken initialt. sajten kommer att lanserars på engelska men är konfigurerad att lägga till ytterligare språk.

Låter detta intressant?

berätta om vem du är och vad du har för erfarenhet och vart ni finns.
Vi kommer inte att avslöja mer inan vi går vidare med ett NDA avtal.
Så ingen idee att försöka fiska ledtrådar om affärsideen.

Detta är ett "one in a lifetime" tillfälle.


Skicka Privat!

Mvh
Kevin & Robin



Prata med Peter Thiel. Han investerade 500k $ i Facebook i ett mycket tidigt skede. Han har ett riskapitalbolag som investerar i webbaserade start ups. Väcker ni hans intresse så har ni också ett kvitto på att eran idé är värd något.

http://www.foundersfund.com/#/contact/get-in-touch

Allternativt om ni vill prata med någon baserad i Sverige så föreslår jag att ni pitchar ert projekt för Sven Hagströmer. Han har ett öga för entreprenörer och bra ideér, han var med och investerade i ett tidigt skede när Klarna var i uppstartsfasen. Idag sitter han i Klarnas styrelse samt har riskapitalbolaget Öresund.

http://www.oresund.se/bolagsstyrning/styrelse.html

Kör Hårt!
Alex.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat