Det verkar ju helnojja att välja SPCS enskild firma!
Bara en massa "går inte" - man kan inte.
-Ha mer än ett bankkonto
-Kan inte köpa något från ett företag utomlands tex ett program via intenet
- Kan inte se fördelat hur mycket kostnader du haft för: telefonavgifter/internetkostnad/revisorskostnad/försäkringar etc - allt smackas ihop till ett enda konto "Övriga kostnader" Det kontot har dessutom inget nummer. Konton finns men inga nummer. Jag försökte få hjälp av en kille som kan bokföring. Men han ville ju snacka kontonummer.
Framförallt deras prissättning - betala 2 gånger första året och sen 590 kr varje år! Och det är bara med nöd och näppe att man får veta att man ska betala dubbelt upp. Inte ärligt!
Jag ringde SPS och frågade vad som händer om jag måste uppgradera till ett större program. Rena rama nojjan där med! Svaret jag fick var att jag skulle få börja om och registrera om allt från början - man kan inte ta med sig något - finns ingen export!
Jag har tittat på de flesta program för småföretag - för mig blev det solklart: UNI-BAS från Unicell Jag köper programmet, och måste inte betala varje år. Inget fuffens med priset som på SPCS. Dessutom visade det sig att det var billigare också. Perfekt för mig!