Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Behöver hjälp med klädimport

Inlägg 1 av 6

2005-04-14, kl 16:43

username

Husam
Malko

Inlägg: 6

Behöver hjälp med klädimport

Hej, jag skule vilja importera kläder från Asien, men vill inte köpa 3000 av varje plagg som de flesta på t.ex alibaba vill att man ska köpa. Vill ha 20-30 av varje plagg, men många olika plagg.

Jag kommer att vara i Kina om 2 veckor, men jag vet inte hur det ska gå till att få kontakt med leverantörer som levererar de mängder jag vill ha och hur det sker rent praktiskt med pappersarbetet och leverans.

Jag åker till Kina för att se om det är någorlunda bra kvalité på grejerna. Är det nån som har konakter därifrån eller vet hur det går till och har erfarenheter? Har en del frågor, skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig.

/Malko

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-04-15, kl 16:05

username

Peter
Peony

Inlägg: 31

Om du inte har bra kontakten i Kina, 99% lyklas inte.
Jag har mycket bra kontaker i Kina, själv är jag en egenförtagare i Göteborg och importera varor från Kina. Köpa 20-30 st av varje plagg kan gå genom mina kontakter om totala volym är inte för lite. Du måste tänka på transport och olika regler. Du kan kontaka mig och berättar lite om din bakground, vad du vill och hur ska du sälja i Sverige. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-04-24, kl 19:46

username

Niklas
Pålblad

Inlägg: 2

Jag skulle själv köpa hem artiklar från Alibaba. Företaget jag köpte ifrån hade 11000 enheter som lägsta gräns. Efter lite korrespondans med företaget i fråga kunde jag dock utan problem få köpa 500 stycken. Priset blir ju dock högre men det blir ju ännu högre om man ska köpa 11000 stycken!!!

Något jag tänkt på men inte provat själv är ju om man kan via företaget man ska köpa ifrån komma i kontakt med andra kunder som köper reglebundet, fördelaktligen Europa, och kanske få "vara med" på deras order och sedan få köpa loss ett mindre parti. Värt att kolla iallafall.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-05-02, kl 22:45

username

Anna
Taro

Inlägg: 49

Hej,min fru Anna är skrädare och sömmerska med 15 års erfarenhet av måtkläder kostumer klänningar barnkläder.
In princip kan hon allt.
Vi bor i Estland och kanske vi kan hjälpas åt att finna dom rätta produkterna för dig.
Eller så kan hon göra dom sakerna du vill ha.
mvh Benny email till Anna [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-05-05, kl 17:55

TradeMatch

TradeMatch

Inlägg: 30

Hej,
Varför inte testa Turkiet. Du kan köpa hög kvalite i små partier. Jag har ett par kunder som vill sälja i scandinavia och jag kan hjälpa dig.
Kontakta mig för ytterligare information.

Murat Asal
[email protected]
0733 708034

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-06-19, kl 12:55

username

Clas
Saglind

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej, jag skule vilja importera kläder från Asien, men vill inte köpa 3000 av varje plagg som de flesta på t.ex alibaba vill att man ska köpa. Vill ha 20-30 av varje plagg, men många olika plagg.

Jag kommer att vara i Kina om 2 veckor, men jag vet inte hur det ska gå till att få kontakt med leverantörer som levererar de mängder jag vill ha och hur det sker rent praktiskt med pappersarbetet och leverans.

Jag åker till Kina för att se om det är någorlunda bra kvalité på grejerna. Är det nån som har konakter därifrån eller vet hur det går till och har erfarenheter? Har en del frågor, skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig.

/Malko




Hej Malko
Du har inte funderat på Thailand? Är bosatt i norra Thailand, här finns en hel del skräddare/fabriker. Facila priser samt bättre kvalitet än man initialt kan tro.
Maila gärna.
Mvh/[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat