Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsförning: modebutik i internet

Inlägg 1 av 6

2005-04-14, kl 19:26

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Marknadsförning: modebutik i internet

Hur har ni annonserat ut era webbbutik och har det get nån resultat? Vad har det kostat?
(Jag kommer att sälja kläder, skor och väskor)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-04-14, kl 19:48

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Rent allmänt så verkar folk få väldigt bra resultat genom Google Adwords. Risken är ju dessutom obefintlig om man lägger lågt pris per klick och sätter en budget.

Double.se tror jag erbjuder affiliate-reklam där du själv kan bestämma vad det ska kosta. Risken är alltså obefintlig.

Annonsera gratis med den svenska tjänsten Trafficjam:
http://www.trafficjam.se/promote.php?user=and123

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-04-19, kl 15:48

username

Ulf
Samuelsson

Inlägg: 1

Hej!
Vill du ha hjälp att komma högt upp på de olika sökmotorerna så kan jag hjälpa dig. Har tidigare jobbat på sveriges största internetmarknadsföring byrå så jag har mycket god kunskap. Billig är jag också. Maila på [email protected] så kan vi diskutera vidare.

Mvh

Uffe Samuelsson
SeeMySite

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-05-09, kl 13:17

svenring

svenring

Inlägg: 8

Google är kanon,
hittaButik.se gratis
/johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-05-20, kl 11:04

username

Anders
Elfving

Inlägg: 43

Det bästa du kan göra är att du antäller någon som optimerar din sida för sökmotorer (främst google).
Det finns dock en uppskog med oserriösa optimerare så du bör ha personlig kontakt med personen ifråga innan du betalar något.
O.B.S. det kan ta många månader innan man optimerat en sida, och vissa sidor har för hög konkurrens för att kunna nå bra placeringar ändå, mitt råd till dig är att du ber någon dataintresserad bekant ladda hem trial-versionen av webpossition som du kan finna på http://www.webtrends.com endast i syfte att kunna anställa någon lämplig optimerare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-09-04, kl 22:38

username

Hans
Sandblom

Inlägg: 4

Skulle inte rekommendera Webposition till en lekman. Det gör normalt sett mer skada än nytta att använda automatiserade programvaror mot sökmotorerna. Risken att "spamma" sökmotorerna är överhängande och det är svårt för folk att förstå faran med det, enkelt att massregistrera, risk för bannlysning.

>> Har tidigare jobbat på sveriges största internetmarknadsföring byrå
- Skulle vara intressant att veta vilket :-).

Anlita proffs, dom finns -även SEO företag som inte fuskar och ger garantier.

Bara att söka efter sökmotoroptimering ;-)

Hans Sandblom
SEO Logik AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat