Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hur ska jag visa mitt företag på nätet?

Inlägg 1 av 8

2005-04-15, kl 19:50

username

Boyan
Petrovic

Inlägg: 24

Hur ska jag visa mitt företag på nätet?

Vår sida är www.bota.se .
Många säljare har hört av sig för att vi ska "synas" på deras sajt, men dem vill ha för mycket betalt. Vi har dock inga pengar att sattsa på reklam. KAN NI HJÄLPA OSS HUR VI SKA MARKANDSFÖRA VÅRAN SIDA UTAN ATT DET KOSTAR FÖRMÖGENHET.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2005-04-15, kl 21:17

username

Rebecca
Hedqvist

Inlägg: 38

Jag är ingen expert på hur man marknadsför sig, men börja med att registrera er hos olika sökmotorer. Gå in på google och registrera er för adwords, då betalar ni en liten penning per dag för annonser (hur mycket bestämmer ni själva, men det påverkar ju också er synbarhet) Metataggarna på er hemsida är outnyttjade, läs om dem på tex www.ninetnet.com. Registrera er i olika företagsregister för er branch. Dessutom råder jag er att göra en ny hemsida. Den ni har nu ser väldigt amatörmässig ut, och ser tyvärr inte särskilt seriös ut. Det behöver inte kosta så mycket, kolla här på köp och sälj annonserna, det finns många duktiga företag som annonserar ut sina tjänster billigt. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2005-04-15, kl 21:31

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Jag håller helt med rebecca_h. Sidan ser inte affärsmässig ut framförallt inte med all den annonseringen. Om ni vill konkurrera med låga priser så är det inget fel i det, men om man håller så låga priser på sin produkt att man behöver affiliteinkomster för att ha råd att driva verksamheten så är man nog lite farligt ute.
Sedan borde ni väl också använda er egen domän i er e-mail istället för en gratisadress. Det är också en visserligen liten detalj men ytterligare en detalj som gör att inte sidan känns affärsmässig. Ni har ju inte haft sidan uppe mer än en dryg månad så besökarna kommer nog med tiden om ni bara skriver om texterna så att sökmotorerna hittar er.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2005-04-15, kl 23:45

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Klicka på Mamut-reklamen här på Startaeget.se. Där finns ett gratis-alternativ för att göra en hemsida, inget html-kodande mm behövs, programmet fixar hela sajten.

Gratis reklam kan ni göra med den svenska tjänsten Trafficjam:
http://www.trafficjam.se/promote.php?user=and123

Men en hemsida för några tusenlappar och Adwords på Google är att föredra. Klicka på Google-reklamen på sajten så får du 500 kr gratis att köpa Adwords för.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-04-18, kl 15:02

denno

denno

Inlägg: 20

För att synas "Gratis" Så måste ni se till att optimera eran hemsida.
Sådan kostar att få gjort då jag har jobbat med detta område i många år men främst inom vuxen sidor där detta är en stor och viktig del.

Det är svårt att få sidan att synas gratis men inte omöjligt.

Sedan ser uran hemsida hemsk ut! Jag hade aldrig anlitat ett företag som har en hemsida som ser ut så. Jag skulle nog ge er rådet att se till att styla till eran sida och försöka hitta en egen stil som symboliserar erat företag.

Om ni behöver mer hjälp kan ni ju höra av er.
Mvh Dennis.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-04-18, kl 16:41

Caffe

Caffe

Inlägg: 24

Även om en massa kunder hittar till er sida så tror jag de skräms bort ganska fort av den verkligen kassa sidan.

Ta inte det här på fel sätt men jag tänker på en liten källarlokal i rivningsskick i stadens utkanter där någon knarkare ger "juristtips" när jag ser er sida. Vilket är synd om ni är ett seriöst företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-05-05, kl 17:16

username

Carl
Stridsberg

Inlägg: 17

www.sverigesurfen.com kan ni annonsera helt kostnadsfritt med en radannons!

Vi förmedlar upplevelser som ger minnen för livet!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-05-12, kl 09:25

username

Boyan
Petrovic

Inlägg: 24

Vi tackar för alla ärliga svaren....

Vi har gjort om sajten och hoppas ni tycker om den? Hoppas på svar så som negativa som positiva....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat