Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Registrera websida?

Inlägg 1 av 4

2005-04-16, kl 02:35

username

Costas
Nt

Inlägg: 7

Registrera websida?

Hej jag undrar var man kan registrera en .se sida eller .com ? var kan man se om den adressen är ledig också ?
Pris skulle också vara bra att veta om någon vet.

Måste man sen lägga upp sidan på en server och betala där också eller är den redan uppe? Kan man få mail till också?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-04-16, kl 02:56

username

Costas
Nt

Inlägg: 7

Hur har kan högre chans att hamna högst upp på en sökning på google t.ex... säg jag har ett namn som har bokstaven ä men i webadressen så är den utan prickarna... betyder det att sökaren måste skriva mitt namn utan prickarna för att han ska få fram den?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-04-17, kl 09:09

username

Jonte
Krig

Inlägg: 59

Det kan du göra då du beställer webhotellet
Då får du reda på om det namnet du önskar är ledigt - samt pris och servertekninska saker.

Nej du måste inte du kan köra lokalt på din egen dator, men du kommer att får problem med mailhanteringen och spam, din leverantör lär bli galen på spam mail.. Sidan kan inte vara uppe om du inte laddar upp dom. Då du Köper (hyr) webplats så ingår det en X antal mailkonton till just det namnet du beställer. Att hamna högre upp på sökmotorerna görs enklast genom meta taggar, samt bra sökord på just din sida. Å Ä Ö andvänds inte internatinellt så sökmotorerna kommer inte att gilla stavningen. bättre med en adress likt
alagillet.com än ålagillet.com. om nu dom överhuvudtaget godkänner åäö

Vill rekomomdera en bra web provider http://surftown.se/
Bra service snabba och Svenskspråkiga till stora delar.
hör av dej om du stöter på problem

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-04-18, kl 20:58

bnsweden

bnsweden

Inlägg: 26

Loopia är klart bäst, när det gäller priser & service.
http://www.loopia.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat