Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Webshop

Inlägg 1 av 4

2005-04-21, kl 17:14

frude

frude

Inlägg: 36

Webshop

Hej alla duktiga företagare!
Jag tänker starta en webshop, som ganska många gör idag.
Problemet är att jag inte har så mycket företags erfarenheter.
Hela företags idén är jag klar med. Jag har tänk att sköta allt hemmifrån, för att hålla kostnaderna så låga som möjligt. Jag har kontakta grossister och löst allt genom att dom ska leverera direkt till mina slutkunder.
Som sagt är själva företags delen mitt problem. Allt med bokföring och sånt. Finns det något bra och enkelt sätt att lära sig det? Någon bra bokföringstjänst på internet? Eller något enkelt program? Eller så är kanske någon intresserad av att hjälpa mig?
Kort sagt skulle jag behöva lite rådgivning och tips från er som driver eller har drivit.
Gärna via msn eller mail.
[email protected]

MVH/Fredrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-04-22, kl 10:22

username

Alla
Melissa
Melissa
Hedb

Inlägg: 30

Jag kan tillråda en bok/e-bok på ww.bfn.se. Boken heter "Att föra bok" - Skatteverket säger att den är bra för att börja med.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-04-25, kl 20:33

username

Jonte
Krig

Inlägg: 59

kan bara säga en sak good luck hyr en revisor, dom är uppdaterade på vad som gäller och inte gäller. Dom har betalt för att sitta och ta reda på uppdateringar mm, samt Eu rätt och div andra konstiga saker. jag provade köra själv, det gick bra i början men sen vart det dyrtare och dyrare. Varvid jag anlitade ett proffs. vips så vart det billigare och billigare. samt att jag kunde dra av en hel del via revisorn som jag aldrig trott skulle gå. eller ens vetat av att jag får dra av

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-05-08, kl 01:07

username

Christian
Baarsen

Inlägg: 9

Kommer att starta mitt eget företag snart. Vi kommer bland annat att erbjuda våra kunder färdiga webshop-system med en riktigt professionell design. Passa på att använda oss när vi är nya, för då är vi nog billigare än de övriga i branschen.

Kan nås på [email protected] tills vidare..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat