Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Transport från kina/indien

Inlägg 1 av 7

2005-04-22, kl 16:28

alexejrm

alexejrm

Inlägg: 5

Transport från kina/indien

Jag undrar om någon vet några grossister som säljer olicka typer av kläder till södra delar av Ryssland eller om någon vet nåt annat sätt att kunna få in klädder till Ryssland från låg löne länder?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-04-22, kl 20:19

username

Alla
Melissa
Melissa
Hedb

Inlägg: 30

Jag skulle säga att kläder i södra delar av Ryssland, som importeras t ex från Kina eller Vietnam är inte bra kvalite alls, tyvärr. Jag bodde där och känner till marknaden.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-04-23, kl 11:16

username

Peter
Peony

Inlägg: 31

Det kan väl stämmer, koruption inom ryska tull och polis är skrämmande. det är bara äventyare vill in i dessa område, kan man tänka sig bara billig skit varor exporterar dit.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-04-23, kl 15:37

username

Alla
Melissa
Melissa
Hedb

Inlägg: 30

peonyab, du är lite fel. Problemet är dem brukade producera varor av hög kvalite i Kina och såna länder. Men nu när dem producerar tusentals av samma varor - då ingen av dem bryr sig om kvalite längre. Det är bara det. Och varorna av hög kvalite är nästan samma dyra där som i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-04-25, kl 11:20

alexejrm

alexejrm

Inlägg: 5

Jag vet att man måste bettala extra i tullen osv men det är inte problem, och det är exact för att det är brist av kvalitets kläder där vill jag öppna en klädes affärer där. Jag redan håller på att förhandla om låckaler osv men jag skulle behöva hjälp med att veta hur man tar kontakt med fabriker i öst och transporten.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-04-25, kl 12:26

username

Alla
Melissa
Melissa
Hedb

Inlägg: 30

alexejrm, förstår inte riktigt vart vill du importera varor - till Ryssland eller till Sverige? Om att prata om Ryssland - det finns mängd av olika kläder av olika kvalité där både från Kina, mm och Europe.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-04-25, kl 13:58

username

Peter
Peony

Inlägg: 31

måste mycket försiktig att exportera varor till Russland. Det laglg vägen att deklara varor hos tullverket ta många månder tom ett år under tid betalar kostnad för lager. Man användar special ombud ja kostar mer men det gå, bara några dayar släppa in varor. Kan plötsigt komma eko-poliser med automatic vapen säger att klaration är olagly, container beslag, efter några dagar varor redan dukas hos detalister. det är min vänsäventyr i Moskov, hans förslut half milion us$.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat